Spoločnosť KIA Motors Slovakia bude fungovať v špeciálnom režime zatiaľ do konca apríla. Spomedzi automobiliek na Slovensku zatvorila v dôsledku pandémie koronavírusu svoj závod ako posledná a ako prvá výrobu obnovila.
Výroba automobilov bude prebiehať v dvojzmennej prevádzke. Pred vstupom do budovy skontrolujú každého zamestnanca dvoma termokamerami. Podľa vedenia KIA Motors Slovakia je obnova výroby v súlade so všetkými hygienickými preventívnymi opatreniami, ktoré sú odporúčané krízovým štábom SR a regionálnym úradom verejného zdravotníctva.
Ak by si zamestnanec doma nameral zvýšenú teplotu, do práce nenastúpi. Teplotu im merajú aj v autobusoch a na osobnej vrátnici. Vedenie zisťovalo prieskumom aj ochotu zamestnancov znovu nastúpiť do práce, v ktorom až 96% zamestnancov odpovedalo, že sú pripravení nastúpiť do práce.
Nie všetci to však vnímajú pozitívne. Podľa niektorých zamestnancov môžu nástupom do práce ohroziť svoje rodiny, keďže na jednej zmene pracuje až 1500 zamestnancov. Ťažkosti im spôsobuje aj nosenie rúška 8 hodín bez prestávky.
Počet objednávok áut z Európy síce klesol, ale objednávky stále prichádzajú z krajín Blízkeho východu, Afriky a Ázie. Výrobu spúšťajú aj dodávatelia z regiónu, čo znamená, že začne pracovať ďalších približne 10 tisíc ľudí. Aj keď bolo najprv plánované obnovenie výroby v trojzmennej prevádzke a dvojzmenná prevádzka sa mala spustiť až po Veľkej noci, neočakávaná situácia na trhu prinútila vedenie spustiť dvojzmennú prevádzku.
V súčasnosti je na Slovensku v závode KIA v Tepličke nad Váhom zamestnaných viac ako 3800 ľudí, je teda hlavným zamestnávateľom v regióne. Vyrábajú sa tu modely Kia Ceed v štyroch karosárskych úpravách. Od spustenia výroby sa tu vyprodukovalo viac ako 3,4 milióna vozidiel a 5 miliónov motorov.
Ďalšie automobilky pôsobiace na Slovensku zatiaľ obnovenie výroby neplánujú. Volkswagen zatvoril výrobu minimálne do 19. apríla a PSA a Jaguar Land Rover zatiaľ žiaden termín možnej obnovy výroby neuviedli.
**PSA Slovakia** na svojej webstránke pravidelne aktualizuje informácie pre svojich zamestnancov, o ďalšom vývoji plánujú informovať vo štvrtok 9. apríla.
**Volkswagen Slovakia** odstavil svoju výrobu 17. marca, pôvodne na dva týždne. Potom odstávku predĺžil do 5. apríla a následne oznámil postupný nábeh výroby po veľkonočných sviatkoch.
„Presný termín opätovného nábehu výroby bude včas oznámený. Súčasne podnik intenzívne pracuje na opätovnom nábehu produkcie s rozsiahlym balíkom opatrení na ochranu zdravia zamestnancov,“ dodala hovorkyňa automobilky Lucia Makayová.
Spoločnosť tak podľa nej reaguje predovšetkým na klesajúci dopyt na trhoch s vozidlami a obmedzenia v dodávateľskom reťazci.
Výroba vo fabrike **Jaguar Land Rover** bola pozastavená 20. marca. „V závode pracujú len vybrané tímy zabezpečujúce výrobu vozidla Land Rover Defender, a tie, ktoré sú určené na zabezpečenie nevyhnutných prevádzkových činností,“ uviedla manažérka pre firemné vzťahy spoločnosti Miroslava Remenárová.
Jaguar Land Rover vo svojom nitrianskom závode podnikol tiež niekoľko opatrení na ochranu svojich zamestnancov vrátane poskytnutia ochranných rúšok zamestnancom vykonávajúcim prácu v závode. Tí, ktorým to práca umožňuje, pracujú z domu. Na pracovisku im tiež merajú osobnú teplotu, zakázané sú externé návštevy aj skupinové mítingy.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Kedy dôjde k obnoveniu výroby v slovenských automobilkách? KIA tak už urobila, takto to tam vyzeralo
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.