Hyundai Kona Electric z Nošovíc dostala dlhší dojazd.

Kona Electric sa už vyrába aj v Nošoviciach. Česká verzia populárneho elektromobilu sľubuje dojazd až 484 km. Čo sa za týmto vylepšením skrýva?
Vydané  Text: 

O tom, že sa pripravuje výroba modelu Kona Electric v Nošoviciach, sa hovorilo už dlhšie. Dnes je jasné, že v rámci spustenia výroby Hyundai pristúpilo k viacerým zmenám. Pôvodne Hyundai ponúkalo dve verzie auta, ktoré sa líšili nielen maximálnym výkonom motora ( 100 kW/136 k, 150 kW/204 k), ale aj kapacitou akumulátora (39 kWh a 64 kWh) a teda aj dĺžkou dojazdu. Pôvodné verzie, z ktorých si motoristi vybrali, ponúkali dojazd 289 a 449 kilometrov. Podľa aktuálnej informácie však Hyundai Kona Electric z Nošovíc ponúkne dojazd až 484 kilometrov. Kde sa tých 35 kilometrov navyše zobralo?
**Iba jedna** Prax ukázala, že drvivá väčšina zákazníkov siahla po výkonnejšej verzii s dlhším dojazdom, a tak je logické, že z výrobných pásov v Nošoviciach bude zbiehať iba tento model. Súčasne automobilka pristúpila k niektorým dôležitým zmenám. Určite najzásadnejšou je zmena dodávateľa akumulátora. Zatiaľ čo fabrika v Ulane používa akumulátor od LG Chem, v Nošoviciach používajú články firmy SK Innovation, ktoré sú do akumulátorových packov skladajú v spoločnosti Mobis. Kapacita akumulátora však zostala zachovaná (64 kWh). Optimalizovaný však bol softvér akumulátora.
**Michelin vymenil Nexen** Druhou zásadnou zmenou je nový dodávateľ pneumatík. Európske verzie Kony Electric dostali pneumatiky Michelin Primacy 4. Michelin sa vývoju ekologických pneumatík so zníženým valivým odporom venuje dlhodobo, a tak táto zmena neprekvapila. Na základe doterajších skúseností s týmito pneumatikami možno očakávať, že okrem nižšej spotreby sa využitie nových pneumatík prejaví aj nižšom hluku z odvaľovania. Auto by teda malo byť ešte tichšie a komfortnejšie.
**Podvozok** Vzhľadom sa to, že preferencie Európanov sú mierne iné, Hyundai pristúpil k úpravám na zadnej náprave a zadných tlmičoch. Hoci bolo cieľom dosiahnutie lepšej stability auta a cestovného komfortu, automobilka oznámila, že sa to prejavilo aj na znížení spotreby. Súčasne s úpravami, ktoré priniesol modelový rok 2019, dostala Kona Electric nielen dizajnové úpravy, nový multimediálny systém a možnosť komunikovať s autom cez Blue Link, ale **aj novú palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW**.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.