Magazín

O tom, ako a prečo sa rozplynul sen o zrušení diaľničných známok

diaľnica, cesta, D1

Na mimoriadnom rokovaní vlády v stredu 26.2.2020, teda tri dni pred voľbami, vláda napokon stiahla návrh na zrušenie diaľničných známok. Stalo sa tak po opakovanom hlasovaní poslancov parlamentu, ktorí v skrátenom legislatívnom konaní neodhlasovali návrh a vláda týmto krokom uzavrela daný návrh jeho zamietnutím.

Rozhodnutiu stiahnuť návrh predchádzala schôdza v utorok 25.2., kedy bolo hlasovanie neúspešné a predseda NR SR Andrej Danko uviedol, že prerokuje s premiérom Petrom Pellegrinim možnosť stiahnutia tohto návrhu.

Na poslednom hlasovaní o bezplatných diaľničných známkach bolo prítomných 74 poslancov, pričom proti hlasovali poslanci ĽSNS, poslanci z klubov Smer-SD a SNS sa zdržali a poslanci za Most-Híd, OĽaNO, Sme rodina a väčšina nezaradených poslancov sa ani nezaprezentovali. Po viacerých hlasovaniach sa v pléne nezaprezentovalo dostatok poslancov na to, aby bolo hlasovanie uznášaniaschopné.

K návrhu zákona sa mohla vyjadriť aj verejnosť, keďže predseda NR SR a SNS Andrej Danko, rovnako ako predseda OĽaNO, pár dní pred hlasovaním zverejnili na sociálnej sieti výzvu ľuďom, aby sa vyjadrili, čo si o bezplatných diaľničných známkach myslia. Z hlasovania ľudí sa ukázalo, že občania nemajú pre tento návrh pochopenie a vnímajú ho skôr negatívne.

V platnosti teda naďalej zostávajú diaľničné známky ako sme ich mali doteraz, s najnovšou 365-dňovou známkou, ktorá tým pádom nikomu neprepadne skôr.

Sen o zrušení diaľničných známok sa teda rozplynul a prvé správy o tom, že Slovensko definitívne zruší povinnosť úhrady za používanie diaľníc pre vozidlá do 3,5 tony, sa ukázali ako súčasť predvolebnej kampane.

Prečítajte si aj:


Ako získať celoročnú diaľničnú známku zadarmo? Je potrebné vyplniť jednu žiadosť

ERIK STRÍŽ


Tisíce motoristov zúria: Prichádzajú im takmer trojročné pokuty po 150 eur za prejazd krátkym úsekom diaľnice

Redakcia (s)