Vyšiel grafický návrh novej Dacie Logan, tretia generácia príde už tento rok

Dacia Logan tretej generácie je na spadnutie, skráťte si čakanie aktuálnymi informáciami o pripravovanej novinke.
Vydané  Text: 
**Nová Dacia Logan** sa už pripravuje premiéru svojej tretej generácie. Očakávania sú veľké, tento i u nás populárny sedan by mohol získať moderné technológie a prepracovanejší dizajn. Fanúšikovia značky sa neboja popustiť uzdu fantázie a vymyslieť pre nový Logan vlastný nový dizajn. Tento z „grafickej dielne“ ruského autora Никита Чуйко (Nikita Chuiko) publikoval magazín Kolesa a patrí medzi tie najpôsobivejšie. [Ruský motoristický magazín zverejnil](https://www.kolesa.ru/news/novyy-renault-logan-pervye-izobrazheniya ) verziu Dacie Logan s logom značky Renault a aj ju pomenoval Renault Logan – na tamojšom trhu totiž koncern malý sedan predáva práve pod známou francúzskou značkou.
Vizualizácia od Chuika pritom nemusí byť vôbec odlišná od reality. Súčasná podoba Dacie Logan druhej generácie je už značne zastaralá, vyrába sa od roku 2013 a využíva nápadne hranaté tvary, ktoré zodpovedajú optimalizácii výrobných nákladov. Za niekoľko posledných rokov sa však zmenili aj technológie výroby karosérií a ich nacenenie, teda Logan by si mohol osvojiť jemnejšie tvary, nazvime to ladnejšie línie. Že to tak naozaj bude, prezrádzajú aj špionážne fotografie z testovania nového Loganu s maskovaním, ktoré ponúka aspoň základnú predstavu o profile vozidla a jeho hrubých líniách.
Nepochybujeme pritom, že Dacia predsa len bude používať staršie dizajnové koncepty, ktoré sme už predtým mohli vidieť na automobiloch značky Renault, napríklad Megane či Talisman. Očakáva sa, že európsky Logan ponúkaný pod značkou Dacia bude postavený na platforme CMF-B v jednoduchšom vyhotovení „Low Spec“, ktorú už používajú nové modely Renault Clio, Captur a Nissan Micra. Isté je, že nový Logan ponúkne väčší rázvor a tiež viac vnútorného priestoru.
Dôvod, pre ktorý Logan s najväčšou pravdepodobnosťou nezostane pri lacnejšej platforme B0, spočíva v potrebe využiť mild-hybridný pohon so 48-voltovou elektrickou sieťou. Ten údajne nie je možné osadiť na staršiu platformu. Aj keď nie sú k dispozícii žiadne informácie o ponuke motorov vozidla, môžeme predpokladať, že si osvojí niektoré motory z drahšieho modelu Clio hatchback. Medzi inými aj litrové trojvalce s max. výkonmi 65, 75 a 100 koní. Ruský magazín Kolesa predpokladá, že premiéra nového Loganu sa uskutoční na autosalóne v Paríži už v októbri tohto roku.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!