Renault Twingo Z.E. je tu. Ponúkne solídny dojazd a kopec emócií.

O príchode elektrického Twinga sa hovorilo už dlhšie. Dnes je tu a použitá technika naznačuje, že cena by mohla byť výborná.
Vydané  Text: 
Mestské elektrické „lentilky“ to majú ťažké. Na jednej strane treba zachovať kompaktné rozmery, miesto pre kabíne a použiteľný batožinový priestor a súčasne nájsť miesto pre akumulátor, aby ste sa ním dostali ďalej ako do vedľajšej ulice. Renault sa s týmto ťažkým zadaním popasoval veľmi dobre. Priestor v kabíne zástavbou novej techniky neutrpel, batožinový priestor má objem až 240 dmᶾ. Nadstavbou či bonusom je to, že elektrické Twingo je skrátka emotívne a pekné autíčko. Presne také, aký má moderný mestský elektromobil byť. Nepochybujem o tom, že ladiči už začali kresliť jeho emotívne deriváty.
**Súrodenec smartu** Áno aj v oblasti techniky sa dosť špekulovalo. Použije Renault hotovú platformu partnera, či radšej siahne po novej? Vyhrala prvá, ekonomicky výhodnejšia možnosť. Renault totiž zjavne nemá v pláne z elektrického Twinga urobiť drahý solitér, ale ľudový elektromobil. Podobne ako jeho benzínová verzia má aj elektromobil motor umiestnený vzadu a poháňané sú zadné kolesá. Elektromotor poskytuje maximálny výkon 60 kW (82 k) a najvyšší krútiaci moment 160 Nm. Zásobárňou energie je akumulátor s kapacitou 21,3 kWh. Nuž nie je to práve veľa, no podľa informácie automobilky, by mal autu zabezpečiť dojazd v rozmedzí 180 až 230 kilometrov. Prvá hodnota platí pre medzimestskú premávku a druhá pre jazdu v meste, kde sa rekuperácie dostane k slovu oveľa častejšie. Renault sa teda, podobne ako niekoľko konkurentov, rozhodol venovať viac miesta posádke ako akumulátorom. Dodajme, že vývoj akumulátorov napreduje veľmi rýchlo a tak možno predpokladať, že sa dojazd bude postupne predlžovať.
**Zo zásuvky** V prípade nabíjania Renault zostáva pri zemi, na špičkových výkonných rýchlo nabíjačkách zatiaľ nepochodíte. Chýbať vám to však asi príliš nebude, pomocou zabudovanej AC nabíjačky (22 kWh) ho nabijete aj z bežnej domácej zásuvky s ističom 32 A. Podľa predbežných údajov by ste na nabitie z 0 na 80 % mali potrebovať približne hodinu. Maximálna rýchlosť elektrického Twinga je 135 km/h, na zrýchlenie z 0 na 100 km/h budete potrebovať 12,6 sekundy. Pri frajerskom šprinte z križovatky určite poteší, že na dosiahnutie rýchlosti 50 km/h stačí iba 4,2 sekundy.
Zmenu pohonu si v kabíne ani nevšimnete. Iná je iba kulisa radenia, ktorú sa volia aj jazdné režimy. Inak je všetko skôr klasické. Auto dostalo moderný multimediálny systém s dotykovým displejom s uhlopriečkou 7 palcov, nechýba podpora Renault EASY CONNECT, ani špeciálna aplikácia umožňujúca napríklad kontrolu stavu nabitia akumulátora, či nastavenie klimatizácie z vášho smartfónu. Ak vám novinka z dielne značky Renault vyčarila úsmev na tvári a čakáte na to najdôležitejšie, cenu a dátum uvedenia na náš trh, musíme vás sklamať. Na túto informáciu si ešte musíme počkať. Vôbec by nás však neprekvapilo, ak by sa Twingo Z.E. stalo cenovo najdôstupnejším elektromobilom na trhu.








Pokračujte na ďalší príspevok »