Známe naftové motory TDI končia! Nedostanú ich ani Tiguan či Touareg

Mnohým z vás muselo byť jasné, že s príchodom prísnejších emisných limitov nebude svet automobilov rovnaký, ako doteraz. Po kauze Dieselgate sa automobilka Volkswagen snaží očistiť svoje meno a radikálne mení filozofiu, ktorú **v súčasnosti smeruje k čisto elektrickým pohonom.** S postupným uvádzaním plug-in hybridných a elektrických modelov **budú končiť tie klasické, vrátane obľúbených vznetových agregátov s označením TDI.** Škrtanie začína… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Mnohým z vás muselo byť jasné, že s príchodom prísnejších emisných limitov nebude svet automobilov rovnaký, ako doteraz. Po kauze Dieselgate sa automobilka Volkswagen snaží očistiť svoje meno a radikálne mení filozofiu, ktorú **v súčasnosti smeruje k čisto elektrickým pohonom.** S postupným uvádzaním plug-in hybridných a elektrických modelov **budú končiť tie klasické, vrátane obľúbených vznetových agregátov s označením TDI.** Škrtanie začína od tých „najšpinavších“, ktoré nachádzame najmä vo väčších modeloch ako Touareg či Tiguan. **Najväčšie SUV značky príde koncom septembra o výkonný osemvalcový turbodiesel 4.0 TDI (310 kW),** nahradia ho výhradne šesťvalcové agregáty. Ostrá verzia s označením R tak získa do vienka menší šesťvalec 3.0 TSI v plug-in hybridnom prevedení a papierovo si v zrýchlení novinka pohorší zo 4,9 na 6,5 sekundy.
Obmedzenie ponuky však pocíti aj **Tiguan, ktorý po modernizácii už pod kapotu nedostane preplňovaný dvojliter 2.0 BiTDI s výkonom 176 kW (240 koní).** Po modernizácii tak už nebude motor BiTDI v ponuke. Facelift Tiguanu uvidíme v treťom štvrťroku, pričom v rovnakom čase chystá VW aj ďalšie novinky. Na premiéru sa chystá modernizovaný Arteon, ktorý nanovo príde aj v karosárskej verzii kombi (označenej ako „Shooting Brake“), a taktiež je v pláne uvedenie elektromobilu ID.4. Na konci roka sa potom ponuka Golfu rozrastie o kombi Variant.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Výrazný facelift

Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov.

     Nový Spring zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu. Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?