Známe naftové motory TDI končia! Nedostanú ich ani Tiguan či Touareg

Mnohým z vás muselo byť jasné, že s príchodom prísnejších emisných limitov nebude svet automobilov rovnaký, ako doteraz. Po kauze Dieselgate sa automobilka Volkswagen snaží očistiť svoje meno a radikálne mení filozofiu, ktorú **v súčasnosti smeruje k čisto elektrickým pohonom.** S postupným uvádzaním plug-in hybridných a elektrických modelov **budú končiť tie klasické, vrátane obľúbených vznetových agregátov s označením TDI.** Škrtanie začína… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Mnohým z vás muselo byť jasné, že s príchodom prísnejších emisných limitov nebude svet automobilov rovnaký, ako doteraz. Po kauze Dieselgate sa automobilka Volkswagen snaží očistiť svoje meno a radikálne mení filozofiu, ktorú **v súčasnosti smeruje k čisto elektrickým pohonom.** S postupným uvádzaním plug-in hybridných a elektrických modelov **budú končiť tie klasické, vrátane obľúbených vznetových agregátov s označením TDI.** Škrtanie začína od tých „najšpinavších“, ktoré nachádzame najmä vo väčších modeloch ako Touareg či Tiguan. **Najväčšie SUV značky príde koncom septembra o výkonný osemvalcový turbodiesel 4.0 TDI (310 kW),** nahradia ho výhradne šesťvalcové agregáty. Ostrá verzia s označením R tak získa do vienka menší šesťvalec 3.0 TSI v plug-in hybridnom prevedení a papierovo si v zrýchlení novinka pohorší zo 4,9 na 6,5 sekundy.
Obmedzenie ponuky však pocíti aj **Tiguan, ktorý po modernizácii už pod kapotu nedostane preplňovaný dvojliter 2.0 BiTDI s výkonom 176 kW (240 koní).** Po modernizácii tak už nebude motor BiTDI v ponuke. Facelift Tiguanu uvidíme v treťom štvrťroku, pričom v rovnakom čase chystá VW aj ďalšie novinky. Na premiéru sa chystá modernizovaný Arteon, ktorý nanovo príde aj v karosárskej verzii kombi (označenej ako „Shooting Brake“), a taktiež je v pláne uvedenie elektromobilu ID.4. Na konci roka sa potom ponuka Golfu rozrastie o kombi Variant.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.