Toyota sype športové autá doslova ako z rukáva. Vlani predstavila novú GT Supra, v tomto roku zaraďuje do ponuky jej dvojlitrovú verziu a nový hot-hatch GR Yaris. Podľa japonských médií onedlho zoznam rozšíri o ďalšiu verziu vlajkového kupé – Supra GRMN. S väčším výkonom, nižšou hmotnosťou, svalnatejšou karosériou a zadným krídlom. A to možno už tento rok.
Informáciu priniesol japonský portál Best Car Web. Podľa neho bude mať Supra GRMN výkon okolo 400 koní. V súčasnosti má auto v najvýkonnejšej verzii so šesťvalcovým preplňovaným motorom 3.0 oficiálne výkon 340 koní a 500 Nm. Vylepšenie šesťvalcového motora na 400 koní by nemalo byť nereálnou výzvou – tuneri už z tohto motora dostali aj výkon 1000 koní. So zvýšením výkonu si zoberie tím Gazoo Racing celkom iste do parády aj zavesenie kolies.
### Ešte športovejší dizajn
Nová Supra vo verzii GRMN určite zmení aj vzhľad. Karoséria japonského kupé už teraz vzbudzuje pozornosť svalnatým dizajnom, vo výkonnejšej verzii zrejme bude vyzerať agresívnejšie. Podľa vzoru predchádzajúcej Supry sa na zadnej časti pravdepodobne objaví mohutné krídlo. Ako vyzerá po podobnej úprave súčasná GR Supra, to sme videli v novembri na americkom autosalóne SEMA. Medzi modelmi sa vynímala GR Supra 3000GT, vytvorená na pamiatku špeciálnej verzie predchádzajúcej generácie modelu.
Podľa portálu možno od nového modelu reálne očakávať nižšiu hmotnosť a využitie uhlíkových vlákien či iných kompozitných materiálov. Celok pravdepodobne doplnia širšie disky s novým tvarom ramien. Dátum debutu Toyoty Supra GRMN nie je známy, ale japonské médiá predpovedajú koniec roka.
### Rodina GR rastie
Toyota Supra GRMN nebude prvým modelom s týmto označením. Slová Gazoo Racing tuned by the Meister of the Nürburgring boli ukryté už v názve iného modelu, ktorý sa do Európy dostal v roku 2017 – limitovaného hot-hatchu Yaris GRMN. Inžinieri športovej divízie Toyoty sa vtedy pohrali s obyčajným Yarisom – dostal športové zavesenie kolies, lepšie brzdy, motor s kompresorom a výkonom 212 koní a veľký centrálny výfuk.
Rodina modelov s logom Gazoo Racing neustále rastie. Od minulého roku vytvára športová divízia Toyoty svoje vlastné modely, ktorých názvy sa začínajú písmenami GR. Prvým bola nová GR Supra a ešte tento rok sa dostane na trh GR Yaris – celkom nový, extrémny hot-hatch, ktorého motor bude mať výkon viac ako 260 koní a pohon 4×4. Z neoficiálnych zdrojov je známe, že skratku GR v názve dostane aj nová generácia modelu GT86. Pod značkou GR Sport vytvára Toyota aj športové verzie bežných modelov – napríklad Corollu a Yaris.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Autovraky sú pre životné prostredie záťažou a je potrebné s nimi nakladať tak, aby neboli ohrozujúce. V prípade nelegálneho vrakoviska vzniká riziko znečistenia prostredia, v ktorom žijú desiatky až stovky tisíc ľudí.
Vyšetrovanie stále prebieha, polícia sa o svoj „úlovok“ podelila s verejnosťou prostredníctvom Facebooku.
Máte v sebe dosť sily na to, aby ste tieto sviatky strávili bez pitia alkoholu?
Polícia už avizovala, že cez sviatky bude na cestách s motoristami. Neupozorňuje na kontroly alkoholu, ako skôr na dozeranie nad bezpečnosťou. Jazdiť so zostatkovým alkoholom v krvi je rovnaké, akoby ste pili priamo počas jazdy.
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.