Kia tlačí na pílu, plug-in hybrid dostal aj XCeed!

Podarený kompaktný crossover XCeed je po modeloch Niro a Ceed SW tretím modelom, ktorý túto modernú techniku dostal.
Vydané  Text: 

Emotívny crossover využíva kombináciu benzínového štvorvalca, elektromotora a šesťstupňového dvojspojkového automatu DCT. Kombinovaný maximálny výkon sústavy je 104 kW (141 k) a najvyšší krútiaci moment je 265 Nm. Keďže sa jedná o plug-in hybrid, akumulátor s kapacitou 8,9 kWh možno nabíjať z externého zdroja. Akumulátor po pripojení na nabíjačku do plna „natankujete“ za 2 hodiny a 15 minút (maximálna rýchlosť nabíjania 3,3 kW). Spotreba benzínu sa v závislosti na režime jazdy pohybuje v rozmedzí 1,4 až 6,2 litra na 100 kilometrov. Hodnoty dojazdu v elektrickom režime jazdy sú nasledovné: v mestskom režime 59 kilometrov a mimo mesta 48 kilometrov.
Pohľad do technických údajov naznačuje, že podobne ako v prípade modelu Ceed SW plug-in hybrid, automobilka zachovala veľkosť nádrže. Má 50 litrov, čo je dosť aj na dlhú cestu na dovolenku. Kia XCeed Plug-in hybrid zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,0 sekundy, maximálna rýchlosť je v závislosti na stave nabitia akumulátora 155 až 188 km/h. Dodajme, že v čisto elektrickom režime je maximálna rýchlosť obmedzená na 120 km/h. Zabudovanie ekologickej techniky sa v priestore pre posádku nijako neprejavilo. V prípade batožinového priestoru to už cítiť. Umiestnenie akumulátora podľa očakávania odkrojilo z jeho veľkosti, piate dvere ukývajú objem 291 až 1 243 dmᶾ. Pre porovnanie, XCeed so štandardným pohonom, ponúka batožinový priestor s objemom 426 až 1 378 dmᶾ.
Kia XCeed Plug-in hybrid je k dispozícii s dvoma verziami sériového vybavenia – Gold a Platinum. Špičkovej technika zodpovedá aj bohatá výbava, a tak sa štandardný motorista uspokojí už so základnou verziou. Dostane napríklad moderné LED reflektory aj zadné skupinové svetlá, navigácia, bohatá zostava prvkov pasívnej aj aktívnej bezpečnosti, zliatinové disky, parkovacie snímače a parkovacia kamera vzadu či vyhrievané predné sedadlá a volant. Vyšší stupeň pridáva adaptívny tempomat, elektricky ovládané piate dvere, inteligentný asistent parkovania elektricky ovládané sedadlo vodiča s pamäťou a tiež rozšírenú zostavu asistenčných systémov, napríklad asistenta na predchádzanie čelným zrážkam, ktorý dokáže indikovať automobily/cyklistov/chodcov. Poďme k cenám. Na základný model Kia XCeed Plug-in hybrid Gold si pripravte 33 300 € a na TOP verziu Platinum 36 600 €.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.