Renault omladil Mégane, do ponuky pribudol plug-in hybrid.

Omladená verzia kompaktného modelu Renault Mégane bude na Slovensku k dispozícii od leta 2020.
Vydané  Text: 

V prípade dizajnu pristúpila automobilka k zmenám skôr s rozvahou. Ladenie detailov cítiť na prednom nárazníku, podľa očakávania auto dostalo moderné predné reflektory Pure Vision LED, upravenú grafiku majú aj zadné skupinové svetlá. Mégane je však stále „na tepe doby“ a tak zásadnejšie zmeny ani nepotreboval.
V kabíne sa automobilka vydala cestou moderných displejov, ktoré dávajú možnosť prispôsobenia dizajnu zobrazovaných informácií. Prístrojový panel preto tvorí displej s uhlopriečkou 10,2-palca, informácie multimediálneho systému Renault Easy Link posádke sprostredkuje displej s uhlopriečkou 9,3 palca. V rámci modernizácie Mégane dostal bohatú zostavu asistenčných systémov, ktoré vodičovi pomôžu počas jazdy v kolóne aj na diaľnici. Autonómna jazda je teraz k dispozícii pri rýchlosti 0 až 160 km/h.
**Renault Mégane E-TECH Plug-in** Najzásadnejšou novinkou je však spustenie predaja verzie plug-in hybrid, ktorá bude na začiatku produkcie k dispozícii s karosériou kombi, verzia hatchback príde do predaja neskôr. Technológia E-TECH Plug-in využíva komponenty navrhnuté v rámci Aliancie, ako napríklad benzínový motor novej generácie s objemom 1,6 l, štvorvalec s dvoma elektromotormi a inovatívnu multimódovú prevodovku. Vozidlo dostalo akumulátor s kapacitou 9,8 kWh (400 V). V čisto elektrickom móde auto dokáže absolvovať približne 50 (zmiešaný cyklus), respektíve 65 kilometrov (mestský cyklus). Maximálna rýchlosť je v elektrickom režime limitovaná na 135 km/h. Nový Mégane E-TECH Plug-in tak preukazuje svoju univerzálnosť. Môže pracovať bez spotreby paliva na každodenných cestách a je ideálny na dlhé cesty cez víkendy alebo dovolenky. Bez ohľadu na stav nabitia akumulátora má nový Mégane E-TECH Plug-in úžitok z hlavných výhod hybridného systému E-TECH: systematické používanie elektromotora pri štarte pre lepšiu reakciu a zníženú spotrebu paliva.
**Mégane R.S. Line, R.S. a R.S. TROPHY** Nová verzia R.S. Line v ponuke nahrádza verziu GT Line. Zákazníkom ponúkne športovými doplnkami vyladený dizajn karosérie aj interiéru. Nový Mégane R.S. dostal motor s upraveným výkonom, po novom ponúkne 220 kW (300 k), hodnoty najvyššieho krútiaceho momentu sú 4O0 Nm (s manuálnou prevodovkou), respektíve 420 Nm (s prevodovkou EDC). Tento nárast výkonu vedie k lepšiemu zrýchleniu aj pri vysokých otáčkach, zatiaľ čo krútiaci moment – jeden z najlepších v tejto kategórii – prináša nové potešenie a pôžitok z jazdy. Podvozok Sport 4CONTROL ponúka maximálnu agilnosť a stabilitu pri rýchlych zákrutách. Nový R.S. Monitor zobrazuje množstvo parametrov vozidla v reálnom čase. Vrcholom v ponuke športových verzií modelového radu Mégane je aj naďalej verzia R.S. TROPHY, ktorý navyše ponúkne napríklad Cup podvozok s mechanickým diferenciálom Torsen® s obmedzeným sklzom, ktorý dáva vozidlu výhodu v zákrute a pri trakcii na výjazdoch z rohu. Vyznačuje sa tlmičmi a pružinami, ktorých tuhosť sa zvýšila o 25 %, respektíve 30 %, ako aj rozperou s nastavením o 10 % vyšším v porovnaní s Mégane R.S.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.