Ako správne používať hmlovky? S týmto majú problémy aj skúsení vodiči

Správne používanie svetlometov robí slovenským motoristom problémy. Neraz môžete stretnúť pri nepriaznivom počasí vodičov len so zapnutým denným svietením. Na opačnom konci potom nájdeme vodičov, ktorí zase rozsvecujú prídavné svetlomety zbytočne a oslepujú okoloidúcich vodičov. Zákon o cestnej premávke však v tomto prípade hovorí jasne – **hmlové svetlomety môžete používať len počas silného dažďa, sneženia alebo hustej… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Správne používanie svetlometov robí slovenským motoristom problémy. Neraz môžete stretnúť pri nepriaznivom počasí vodičov len so zapnutým denným svietením. Na opačnom konci potom nájdeme vodičov, ktorí zase rozsvecujú prídavné svetlomety zbytočne a oslepujú okoloidúcich vodičov. Zákon o cestnej premávke však v tomto prípade hovorí jasne – **hmlové svetlomety môžete používať len počas silného dažďa, sneženia alebo hustej hmly, keď sa účastníci cestnej premávky dostatočne zreteľne navzájom nevidia.** V ostatných prípadoch by mali byť hmlovky vypnuté.

VEĽMI AKTUÁLNE VIDEO: KEDY ZAPNÚŤ A VYPNÚŤ "HMLOVKY"? Zima je obdobie, keď sa stav na cestách nedá nazvať pohodou, ale…Uverejnil používateľ Polícia Slovenskej republiky Štvrtok 30. januára 2020

### Čo hovorí zákon o cestnej premávke: **§ 2 Vymedzenie základných pojmov** **aa)** zníženou viditeľnosťou (*sa rozumie, pozn.*) viditeľnosť, pri ktorej sa účastníci cestnej premávky dostatočne zreteľne navzájom nevidia, ani keď nevidia predmety na ceste, najmä od súmraku do svitania, za hmly, sneženia, **dažďa** a v tuneli, **§ 32 Osvetlenie vozidla** **(1)** Vozidlo musí mať okrem prípadu uvedeného v § 34 ods. 4 počas jazdy rozsvietené stretávacie svetlomety alebo im na roveň postavené osvetlenie; to neplatí pre nemotorové vozidlo, ktoré musí mať rozsvietené svietidlá počas zníženej viditeľnosti. Za nezníženej viditeľnosti môžu byť na vozidle namiesto stretávacích svetlometov rozsvietené denné prevádzkové svietidlá, ak je nimi vozidlo vybavené. **(2)** Vodič nesmie použiť diaľkové svetlomety, ak je vozovka dostatočne a súvisle osvetlená alebo ak by mohol byť oslnený vodič protiidúceho vozidla, vodič vozidla idúceho pred ním alebo iný účastník cestnej premávky, strojvedúci vlaku alebo vodič iného dráhového vozidla, alebo vodič plavidla. Pri zastavení vozidla pred železničným priecestím vodič nesmie použiť ani stretávacie svetlomety, ak by nimi mohol oslniť vodiča vozidla v protismere. **(3)** **Predné svetlomety do hmly a zadné svietidlá do hmly** vodič smie použiť len za hmly, sneženia alebo za dažďa. **(4)** Vodič smie jazdiť aj s parkovacími alebo obrysovými svietidlami, ak má súčasne rozsvietené stretávacie svetlomety alebo diaľkové svetlomety, alebo predné svetlomety do hmly, ak je nimi vozidlo vybavené. **§ 25 (1) Vodič nesmie zastaviť a stáť** (2) Na cestách I. triedy a za zníženej viditeľnosti aj na ostatných cestách s výnimkou účelových komunikácií je mimo obce zakázané zastavenie a státie na inom mieste než na mieste označenom ako parkovisko s výnimkou núdzového státia. **§ 52 Osobitné ustanovenia o chodcoch** **(3)** Chodci smú ísť po krajnici alebo po okraji vozovky najviac dvaja vedľa seba, ak tým najmä za zníženej viditeľnosti alebo za zvýšenej premávky neohrozia alebo neobmedzia cestnú premávku; to neplatí pre osoby, ktoré sa pohybujú po krajnici alebo po okraji vozovky na lyžiach, korčuliach, kolobežke, skejtborde alebo na obdobnom športovom vybavení, ktoré sa môžu pohybovať len v rade za sebou. **Za zníženej viditeľnosti musí mať chodec idúci po krajnici alebo po okraji vozovky na sebe viditeľne umiestnené reflexné prvky alebo oblečený reflexný bezpečnostný odev**.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.