Ako lepšie ilustrovať zanietenie vlády pre elektromobilitu ako porovnaním dotácií na kúpu elektromobilov a budovanie sietí s doplatkom za futbalový štadión? Je to na smiech? Skôr na plač!
Podpora vlády SR na rozvoj elektromobility vojde do dejín. Žiaľ, v negatívnom zmysle. Trvala totiž presne 3 minúty a 41 sekúnd. Vláda sa rozšafne buchla po vrecku a ekologickým rojkom priklepla až **päť miliónov eur**. No veď čo by chceli. Niet peňazí. Môžu byť radi, že sa vôbec nejaké peniaze našli. A že sme svetu na smiech? No a čo, veď sa to nestalo prvý krát.
Obdobne rozšafne sa vláda stavia k podpore výstavby nabíjacích staníc. Na tento projekt je určený **jeden milión eur**. V prvom kole sa podarilo vyčerpať 430 000. Ak by sa nedočerpané prostriedky presunuli do plánovaného druhého kola, k dispozícii by bolo ešte 570 000.
Možno si poviete, že budovanie sietí nabíjacích staníc má zabezpečiť súkromník, ktorý z nich bude profitovať. Je to možno pravda, ale iba čiastočne. Rozvoj siete nabíjacích staníc je totiž veľmi úzko previazané s mnohými oblasťami hospodárstva. Od zamestnanosti, cez ochranu životného prostredia až po cestovný ruch.
> Cestový ruch je v mnohých regiónoch Slovenska významným tvorcom pracovných príležitostí.
V okolitých krajinách predaj elektromobilov a plug-in hybridov raketovo rastie. Tieto autá kupujú zväčša ľudia, ktorým na ochrane životného prostredia záleží a radi v prírode trávia voľný čas. K nám však na svojich ekologických autách neprídu? Prečo? Lebo ich nebudú mať kde nabíjať. Slovensko tak má nábeh stať sa čiernou dierou nielen v oblasti podpory bezemisnej dopravy, ale aj v oblasti cestovného ruchu.
**Spojme sa pre futbal**
Úsmevne v tomto kontexte vyznieva rozhodnutie vlády o schválení doplatku za výstavbu futbalového štadióna v Bratislave.
Za štadión teda v konečnom dôsledku štát podľa predbežných informácií zaplatí priam neuveriteľných **98,5 milióna eur bez DPH**.
Cítite v týchto sumách disproporciu? Aj vy máte pocit, že má pán premiér poriadny chaos v prioritách? Ale veď dobre, do *Krásavice na Dunaji* to tí ekologickí cudzinci stihnú bez potreby nabíjania. Tak kde je vlastne problém? Parafrázujúc vyjadrenie klasikov: *Za Sencom už začína Východ. A na Východe nič nie je.* Alebo je?
Rezervácie dotácií na nákup elektromobilov a plug-in hybridov sa naplnili za menej ako štyri minúty, čo svedčí o enormnom záujme verejnosti o ne. Práve rýchlosť ich vydania je teraz podnetom výzvy na zverejnenie podrobností.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Na podporu elektromobility nezostalo, treba doplatiť za štadión!
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Autovraky sú pre životné prostredie záťažou a je potrebné s nimi nakladať tak, aby neboli ohrozujúce. V prípade nelegálneho vrakoviska vzniká riziko znečistenia prostredia, v ktorom žijú desiatky až stovky tisíc ľudí.
Vyšetrovanie stále prebieha, polícia sa o svoj „úlovok“ podelila s verejnosťou prostredníctvom Facebooku.
Máte v sebe dosť sily na to, aby ste tieto sviatky strávili bez pitia alkoholu?
Polícia už avizovala, že cez sviatky bude na cestách s motoristami. Neupozorňuje na kontroly alkoholu, ako skôr na dozeranie nad bezpečnosťou. Jazdiť so zostatkovým alkoholom v krvi je rovnaké, akoby ste pili priamo počas jazdy.
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.