Na podporu elektromobility nezostalo, treba doplatiť za štadión!

Ako lepšie ilustrovať zanietenie vlády pre elektromobilitu ako porovnaním dotácií na kúpu elektromobilov a budovanie sietí s doplatkom za futbalový štadión? Je to na smiech? Skôr na plač!
Vydané  Text: 

Podpora vlády SR na rozvoj elektromobility vojde do dejín. Žiaľ, v negatívnom zmysle. Trvala totiž presne 3 minúty a 41 sekúnd. Vláda sa rozšafne buchla po vrecku a ekologickým rojkom priklepla až **päť miliónov eur**. No veď čo by chceli. Niet peňazí. Môžu byť radi, že sa vôbec nejaké peniaze našli. A že sme svetu na smiech? No a čo, veď sa to nestalo prvý krát. Obdobne rozšafne sa vláda stavia k podpore výstavby nabíjacích staníc. Na tento projekt je určený **jeden milión eur**. V prvom kole sa podarilo vyčerpať 430 000. Ak by sa nedočerpané prostriedky presunuli do plánovaného druhého kola, k dispozícii by bolo ešte 570 000. Možno si poviete, že budovanie sietí nabíjacích staníc má zabezpečiť súkromník, ktorý z nich bude profitovať. Je to možno pravda, ale iba čiastočne. Rozvoj siete nabíjacích staníc je totiž veľmi úzko previazané s mnohými oblasťami hospodárstva. Od zamestnanosti, cez ochranu životného prostredia až po cestovný ruch. > Cestový ruch je v mnohých regiónoch Slovenska významným tvorcom pracovných príležitostí. V okolitých krajinách predaj elektromobilov a plug-in hybridov raketovo rastie. Tieto autá kupujú zväčša ľudia, ktorým na ochrane životného prostredia záleží a radi v prírode trávia voľný čas. K nám však na svojich ekologických autách neprídu? Prečo? Lebo ich nebudú mať kde nabíjať. Slovensko tak má nábeh stať sa čiernou dierou nielen v oblasti podpory bezemisnej dopravy, ale aj v oblasti cestovného ruchu. **Spojme sa pre futbal** Úsmevne v tomto kontexte vyznieva rozhodnutie vlády o schválení doplatku za výstavbu futbalového štadióna v Bratislave. Za štadión teda v konečnom dôsledku štát podľa predbežných informácií zaplatí priam neuveriteľných **98,5 milióna eur bez DPH**. Cítite v týchto sumách disproporciu? Aj vy máte pocit, že má pán premiér poriadny chaos v prioritách? Ale veď dobre, do *Krásavice na Dunaji* to tí ekologickí cudzinci stihnú bez potreby nabíjania. Tak kde je vlastne problém? Parafrázujúc vyjadrenie klasikov: *Za Sencom už začína Východ. A na Východe nič nie je.* Alebo je?

Rezervácie dotácií na elektromobily prebehli podozrivo, začalo sa nimi zaoberať aj Transparency International

Rezervácie dotácií na nákup elektromobilov a plug-in hybridov sa naplnili za menej ako štyri minúty, čo svedčí o enormnom záujme verejnosti o ne. Práve rýchlosť ich vydania je teraz podnetom výzvy na zverejnenie podrobností.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.