Túto otázku si pri platení za tankovanie vypočul azda každý motorista. V podobnej situácii viacerí len mávnu rukou, alebo sa vyhovárajú na to, že kartičku zabudli v aute. Poctivé zbieranie bodov však prináša viacero výhod, pre ktoré sa oplatí nosiť bonusovú kartu stále so sebou.
Nie každý predajca jazdeného auta je ale podvodník. Nie každý sa snaží kupcu oklamať, skrátka si robí svoju prácu a konečné rozhodnutie o kúpe je na samotnom kupcovi. A aj on môže spraviť zlé rozhodnutie, ak si predtým dostatočne neoveril reálie trhu s jazdenými vozidlami a neinformoval sa viac o konkrétnom vozidle, pretože sa spoliehal na jeho dobrý vzhľad a zaujímavý charakter.
Toto je sedem jazdených áut, ktoré vynikajú krásnym vzhľadom a nepochybne výbornými jazdnými vlastnosťami, ale náročnosť údržby a častá poruchovosť **niektorých motorizácií** ich odkázali na umiestnenie sa v rebríčkoch poruchových a problematických jazdeniek.
Pripomíname, že rebríček nie je zoradený podľa množstva porúch, ale abecedne.
### Audi A5 3.2 FSI Multitronic
[GALLERY id=29902]
Kombinácia silného atmosférického motora a variátorovej prevodovky Multitronic sa ukázala ako za určitých okolností nevhodná. Dnes sú automobily vybavené variátormi a zvládajú veľké porcie výkonu s nadhľadom, pred niekoľkými rokmi sa však riešenie od Audi ukázalo ako technicky problémové. Zdroje uvádzajú, že kombinácia tohto motora a prevodovky málokedy vydrží viac ako 100 000 kilometrov. A výmena prevodovky nie je lacný špás.
### BMW 320d E90 (do 2011)
[GALLERY id=29903]
Verzia s označením N47D20 údajne trpela na problematické rozvody, kvôli ktorým bolo potrebné meniť aj ďalšie súčasti, čo si vyžadovalo rozobratie celého motora. Častým problémom mal byť tiež prasknutý blok motora, čo sa prejavuje postupným ubúdaním chladiacej kvapaliny. Začiatkom roka 2011 však BMW pripravilo pre modelový rad 3 modernizáciu a s ňou odstránilo aj technické nedostatky, ktoré súviseli s motorom.
### Citroën C5 1.6 THP
[GALLERY id=29904]
Krásny, ale problémový Francúz. Častým problémom verzií s motorom 1.6 THP je poruchové turbo, ktorého oprava býva finančne náročná. Riešením môže byť jeho repas, vtedy sa však porucha úplne nevyrieši, skôr odloží na neskôr. Okrem toho sa po kúpe jazdeného C5 očakáva potreba častejších výmien rozvodov. Vyskytuje sa tiež nadmerná spotreba oleja a s ňou súvisiace nové problémy.
### Ford Focus II 1.6 TDCI 16V
[GALLERY id=29905]
Že sa do tohto rebríčka umiestnil aj Ford Focus II, bolo prekvapením aj pre nás. Zvyčajne sa stretávame s majiteľmi starších Focusov, ktorí na svoje auto **nedajú dopustiť práve pre jeho spoľahlivosť**. Problémom verzie 1.6 TDCI je údajne skutočnosť, že auto sa vyskytovalo prevažne vo vozových parkoch firiem a zamestnanci ich vôbec nešetrili. Následné šetrenie na servisoch sa malo premietnuť do celkovej kvality náhradných dielov a práce, čo v konečnom dôsledku vyústilo do častejších porúch jazdených modelov. Tieto motory údajne skončili svoj životný cyklus ešte pred dosiahnutím nájazdu 100 000 kilometrov, reč je však o verzii motora so 16 ventilmi. Ak zvažujete kúpu tohto Focusu, mali by ste venovať pozornosť predovšetkým servisnej knížke a tomu, ako často sa menil olej. Ak je interval medzi výmenami okolo 12-tisíc km a Focus nemal viac ako dvoch majiteľov, máte šancu na dobrú kúpu. Ale oplatí sa riskovať?
### Opel Astra H 1.3 CDTI
Tento pojem označuje také správanie ľudí, ktorí sa stali obeťami únosu alebo ozbrojeného prepadnutia a aj napriek tomu sa na tyranov citovo naviazali.