Novým šéfom Renaultu bude manažér zo SEATu

Od 1. júla nastúpi do funkcie generálneho riaditeľa Renaultu Luca De Meo. Bude musieť riešiť neistú budúcnosť s Nissanom a vysporiadať sa s odkazom trestne stíhaného Carlosa Ghosna.
Vydané Text: 
### Kto je Luca De Meo? Od roku 2015 pracoval v SEAT na vedúcej pozícií a počas svojho doterajšieho pôsobenia sa venoval aj marketingu. 52-ročný Talian nahradí vo funkcii **Clotilde Deblosovú**, ktorá sa stane jeho námestníčkou. Jeho skúsenosti s marketingom budú na jeho novej pozícií viac než užitočné, keďže Renault v súčasnosti čelí mnohým problémom. Očakávania na nového riaditeľa sú veľké, podľa predsedu predstavenstva Renaultu, Jeana-Dominiquea Senarda, sa Meo nebojí rýchlo sa meniaceho automobilového sveta a je veľký stratég a vizionár. Francúzi od neho očakávajú tiež oveľa diplomatickejší postoj ako u jeho predchodcu Carlosa Ghosna.

Bývalý šéf Renaultu vysvetlil svoj útek z domáceho väzenia v Japonsku. Ako sa mu to podarilo? (VIDEO z tlačovej konferencie)

Minulý rok v novembri zatkla japonská polícia Carlosa Ghosna za podozrenie z finančných deliktov. Po zaplatení kaucie bol prepustený do domáceho väzenia, z ktorého sa mu podarilo utiecť. Jeho plán však pripomína scenár z akčného filmu.

### Naštrbené vzťahy medzi Renaultom a Nissanom? Práve spomínaný Ghosn po jeho úteku pred trestným stíhaním z Japonska do Libanonu obvinil manažérov Nissanu zo spiknutia proti nemu. Jeho obvinenie z finančných machinácií malo podľa neho oslabiť alianciu s Renaultom a dokonca sa ho postupne úplne zbaviť. Podľa Ghosna by takéto rozdelenie skončilo jednoznačne neúspechom pre Nissan, ktorý by podľa neho do niekoľko rokov celkom skrachoval. Okrem toho Renault nevyužil šancu spojiť sa s koncernom FCA, čím mohla vzniknúť jedna z najväčších automobiliek sveta, namiesto toho prepustil šancu francúzskemu PSA. Hlavným cieľom nového šéfa Renaultu by tak malo byť predovšetkým zlepšenie vzťahov s Nissanom, k čomu však neprispieva fakt, že Nissan síce vyrába viac áut ako Renault, ten však vlastní 40 percent ich akcií. Ako táto napätá situácia nakoniec dopadne je otázne.

TEST: Renault Clio 1.5 dCi – Má nafta v malom aute ešte zmysel?

Nové Clio ma pristihlo nepripraveného. Vedel som, že existuje, ale pracovný kolotoč nedovolil, aby som sa mu bližšie venoval. O to väčšie bolo moje prekvapenie, keď som si konečne sadol za jeho volant.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.