Priestranný interiér, výborne využiteľný batožinový priestor, rozumná cenová politika a samozrejme nezameniteľný štýl Made in Peugeot zvonka aj v kabíne. Tieto benefity urobili z prvej generácie modelového radu 2008 veľmi vyhľadávané auto. Pozrime sa na to, čím vás chce nová generácia, ktorá sa práve začína predávať, v pláne zaujať.
### Priestor
V tejto oblasti novinka pokračuje v charaktere predchodcu, dosť miesta teda budú mať cestujúci na predných aj zadných sedadlách. A čo je z pohľadu každodenného využitia mimoriadne dôležité, batožinový priestor s objemom 405 dmᶾ má skutočne maximálny nakladací otvor.
[GALLERY id=30415 ]
### Štyri verzie výbavy
Peugeot 2008 je na výber v štyroch verziách výbavy: Active, Allure, GT Line a GT. Štandardne náročného motoristu však uspokojí už základný stupeň. Každý Peugeot 2008 totiž má aj LED predné reflektory a zadné skupinové svetlá, klimatizáciu, tempomat, rozpoznávanie dopravných značiek, elektricky ovládané okná vpredu aj vzadu, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, diaľkovo ovládané centrálne uzamykanie, multifunkčný kožený volant, aktívny brzdový asistent, zadné parkovacie snímače… Na základný model je to veľmi solídna zostava.
### Päť motorov
Peugeot nepodlieha až hysterickému honu na dieselové agregáty. Veľmi dobre totiž vie, že tie jeho sú špičkové z pohľadu emisií aj spotreby. Pod prednú kapotu teda okrem trojice benzínových trojvalcov: 1.2 PureTech (74 kW/100 k), 1.2 PureTech (96 kW/130 k) a 1.2 PureTech (114 kW/155 k), ponúka aj dva preplňované dieselové štvorvalce: 1.5 BlueHDi (75 kW/102 k) a 1.5 BlueHDI (96 kW/130 k).
V prípade prevodoviek stavil Peugeot na dve karty. Základný benzínový aj dieselový motor je k dispozícii výhradne so šesťstupňovým manuálom, najvýkonnejšia dvojica je naopak k dispozícii iba s moderným osemstupňovým automatom. Výkonovo prostredný benzínový trojvalec, ktorý bude podľa nášho názoru najžiadanejší, je na výber s obidvomi prevodovkami.
### Za koľko?
Poďme k cenám, lebo tie sú u nás určite najdôležitejším parametrom. Za základný model 1.2 PuteTech Active si automobilka od vás vypýta **minimálne 15 490 €.**
Ak preferujete dlhé trate a teda skôr naftu, tak je vaša základná cenovka **16 990 €**. A keďže sa k mestskému crossoveru hodí automatická prevodovka, pozrime sa ešte na to, koľko vás takýto Peugeot 2008 bude stáť. V prípade kombinácie benzín/automat to je **18 790 € (verzia Active**), v kombinácii s dieselovým štvorvalcom je to **21 890 €** (**verzia Allure**). A na záver sa pozrime na TOP model.
Na Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 k EAT8 GT budete potrebovať minimálne 25 690 €. Elektrickú verziu modelu 2008 automobilka na trh uvedie neskôr.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Rolls-Royce bola vždy značka luxusu, dnes nové modely stoja od 200-tisíc eur vyššie, pričom za špeciálne vyrobené exempláre sa platia desiatky miliónov.
Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.
Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie.
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.