V Trnave otvorili nový parkovací dom

O ekologickej doprave sa veľa hovorí, no väčšinou veľmi málo robí. V Trnave to však myslia vážne a investovali do parkovacieho domu pre bicykle. Koľko za túto novinku cyklisti zaplatia?
Vydané  Text: 

Trnava je v oblasti presadzovania ekologickej dopravy veľmi aktívna. Do kariet jej hrá kompaktnosť zastavaného územia aj dobré rozmiestnenie veľkých sídlisk. Mesto je popretkávané bezpečnými cestami pre cyklistov, ktoré rastú **tempom, aké môžu Trnavčanom vo väčšine iných miest na Slovensku iba závidieť**. Trnavskí radní sa však posunuli ďalej. **Parkovisko pre železničnou stanicou** už svojou kapacitou dávno nestačí potrebám občanov. Namiesto rozšírenia parkoviska a zabetónovaním ďalších zelených plôch investovali do projektu, ktorý **na Slovensku nemá obdobu**. ### Parkovanie vo veži Výstavba si vyžiadala investíciu 653 000 €, pričom až 500 000 € radnica získala vo forme nenávratného príspevku z eurofondov. Do parkovacieho domu sa zmestí 118 bicyklov. K dispozícii bude nepretržite, systém totiž funguje automaticky. Súčasne s bicyklom si môžete uschovať aj prilbu. Vedenie mesta dúfa, že spustenie prevádzky pomôže znížiť dopravné zaťaženie v tejto frekventovanej mestskej lokalite. V tomto zmysle radnica postupovala aj v cenovej politike. Za bezpečné a veľmi komfortné uskladnenie bicykla totiž záujemca zaplatí iba 10 centov na 24 hodín. Len pre porovnanie. Pred železničnou stanicou v Trnave je neustále preťažené parkovisko pre približne 80 automobilov. Jeden parkovací dom pre bicykle zaberie miesto pre približne 6 automobilov. Za projektom moderných automatizovaných cykloveží stojí firma Systematica z Českej republiky. Trnavská veža je prvá, ktorú firma postavila mimo územia ČR. Podľa vyjadrenia spoločnosti však projekt zaujal, ďalšiu vežu si už objednal súkromný investor z Bratislavy.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.