Motoristi v Nových Zámkoch už môžu využívať vynovený most cez rieku Nitra

Most sa dočkal opravy, ktorá bola financovaná zo zdrojov Európskej únie.
Vydané  Text: 

Stavbári odovzdali **do predčasného užívania most na ceste I/75 pri termálnom kúpalisku Štrand v Nových Zámkoch**. Informovalo o tom Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky koncom minulého týždňa. Pri obnove mosta sa zlepšil jeho celkový stavebnotechnický stav, vymenil sa kryt vozovky, izolácie, zábradlia ako aj mostné závery. Nové nátery vylepšia celkový pohľad na most, po ktorom jazdia vodiči smerom na Šahy a Levice. Rekonštrukčné práce sa realizovali v rámci projetku Modernizácia a rekonštrukcia mostov I. triedy, II. fáza v Nitrianskom a Trnavskom kraji z finančných prostriedkov prostriedkov EÚ. Most sa mal pôvodne opraviť do 15. septembra 2019, avšak pre komplikácie vzniknuté počas opráv sa termín odovzdania do užívania posúval. Jednalo sa prevažne o vážny stav poškodenia predpínacích drôtov, o ktorom ešte v septembri [informoval aj denník SME](https://mynovezamky.sme.sk/c/22207669/nove-zamky-most-pri-strande-v-septembri-neotvoria.html?ref=av-left).
Medzi ďalšie modernizované mosty z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra patrí napríklad Univerzitný most v Nitre, alebo mosty v Leviciach, či v Slatine. Cena opravy novozámockého mosta predstavuje približne 680 tisíc eur. Most bol odovzdaný do predčasného užívania, počas ktorého budú pokračovať práce v jeho spodnej časti, pod mostom. „*Pomocou fondov Európskej únie sme v posledných dvoch rokoch zmodernizovali viac ako 80 kilometrov ciest I. triedy, ďalšie desiatky sú vo výstavbe alebo sa pripravujú. Medzi nimi sú aj projekty modernizácie mostov, z ktorých mnoho je v takmer havarijnom stave. Rekonštrukcia tohto mosta je súčasťou väčšieho projektu opráv mostov v Nitrianskom kraji. Naším cieľom je, aby mosty boli stabilnejšie, bezpečné a slúžili ešte dlhé roky vodičom*,“ povedal **Arpád Érsek**, minister dopravy a výstavby SR.
Nové Zámky, erb




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.