Volkswagenu Sharan v nárazových testoch odpadli dvere. Aké to bude mať dôsledky?

Najnovšie správy z EuroNCAP sú pre viaceré automobilky veľmi pozitívne, ale napríklad Volkswagen, SEAT a Jeep nemajú veľa dôvodov na radosť.
Vydané  Text: 

Vývoj nových áut je čosi, čo si väčšina ľudí nevie ani len predstaviť. Ak počítame aj radových zamestnancov vo výrobe, vyžaduje si tisíce ľudí, milióny eur investované do vývoja, k tomu množstvo počítačových simulácií, vyhotovovania prototypov, skúmania detailov, vysedávanie na poradách o zdanlivo nepodstatných maličkostiach, na koniec prichádza optimalizácia nákladov… skrátka, proces vývoja a výroby nového auta je jedna z najkomplikovanejších vecí na svete. Napriek tomu (alebo snáď práve preto) sa občas stane, že nejaký „detail“ predsa len nevýjde podľa predstáv. Tak, ako sa to stalo teraz pri novom Volkswagene Sharan, ktorému počas bezpečnostných testov v EuroNCAP po náraze vypadli bočné posuvné dvere z pántov. **Volkswagen Sharan** a s ním aj **SEAT Alhambra** sa dočkali celkového hodnotenia štyroch hviezdičiek, čo nepochybne netešilo nikoho v materskom nemeckom koncerne. Lenže nie je to až tak tragický výsledok, veď napríklad aj nový Opel Corsa získal iba štyri hviezdičky z piatich. Nepriaznivo pre Sharan a Alhamrbu dopadli najmä testy bezpečnosti detskej posádky (79%). Nepotešia aj výsledky testov bezpečnosti dospelých pasažierov v oblasti hrudníka a tiež slabšie hodnotenie asistečných systémov.
Počas skúšky bočného nárazu do stĺpa Volkswagenu Sharan **vypadli posuvné dvere z pántov**, čo je vskutku nevšedné. EuroNCAP ale tomuto výsledku nevenovalo zvláštnu pozornosť, čo znamená, že sa v skutočnosti nejedná o niečo, čo by malo byť dôvodom na obavy. Keďže SEAT Alhambra okrem vzhľadu zdieľa prakticky všetko so Sharanom, toto vozidlo nebolo podrobené samostatným nárazovým skúškam.
Nepriaznivý výsledok bezpečnostných testov získal aj Jeep Renegade, ktorý si v celkovom zhodnotení vyslúžil iba tri hviezdičky z piatich. V roku 2019 je to čosi nevídané dokonca i pri zohľadnení skutočnosti, že moderné bezpečnostné testy EuroNCAP sú už skutočne náročné.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



auto motor a šport č. 4/2024

Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé

      
  • auto motor a šport č. 4/2024

    Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé