Aktuality

Volkswagenu Sharan v nárazových testoch odpadli dvere. Aké to bude mať dôsledky?

Vývoj nových áut je čosi, čo si väčšina ľudí nevie ani len predstaviť. Ak počítame aj radových zamestnancov vo výrobe, vyžaduje si tisíce ľudí, milióny eur investované do vývoja, k tomu množstvo počítačových simulácií, vyhotovovania prototypov, skúmania detailov, vysedávanie na poradách o zdanlivo nepodstatných maličkostiach, na koniec prichádza optimalizácia nákladov... skrátka, proces vývoja a výroby nového auta je jedna z najkomplikovanejších vecí na svete.

Napriek tomu (alebo snáď práve preto) sa občas stane, že nejaký „detail“ predsa len nevýjde podľa predstáv. Tak, ako sa to stalo teraz pri novom Volkswagene Sharan, ktorému počas bezpečnostných testov v EuroNCAP po náraze vypadli bočné posuvné dvere z pántov.

Volkswagen Sharan a s ním aj SEAT Alhambra sa dočkali celkového hodnotenia štyroch hviezdičiek, čo nepochybne netešilo nikoho v materskom nemeckom koncerne. Lenže nie je to až tak tragický výsledok, veď napríklad aj nový Opel Corsa získal iba štyri hviezdičky z piatich. Nepriaznivo pre Sharan a Alhamrbu dopadli najmä testy bezpečnosti detskej posádky (79%). Nepotešia aj výsledky testov bezpečnosti dospelých pasažierov v oblasti hrudníka a tiež slabšie hodnotenie asistečných systémov.

EuroNCAP 2019: Volkswagen Sharan, SEAT Alhambra

Počas skúšky bočného nárazu do stĺpa Volkswagenu Sharan vypadli posuvné dvere z pántov, čo je vskutku nevšedné. EuroNCAP ale tomuto výsledku nevenovalo zvláštnu pozornosť, čo znamená, že sa v skutočnosti nejedná o niečo, čo by malo byť dôvodom na obavy.

Keďže SEAT Alhambra okrem vzhľadu zdieľa prakticky všetko so Sharanom, toto vozidlo nebolo podrobené samostatným nárazovým skúškam.

EuroNCAP 2019: Volkswagen Sharan, SEAT Alhambra

Nepriaznivý výsledok bezpečnostných testov získal aj Jeep Renegade, ktorý si v celkovom zhodnotení vyslúžil iba tri hviezdičky z piatich. V roku 2019 je to čosi nevídané dokonca i pri zohľadnení skutočnosti, že moderné bezpečnostné testy EuroNCAP sú už skutočne náročné.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Testy

Prvá jazda: Nový Hyundai i30 1.5 DPi a i30 Wagon N-Line 1.6 CRDi

Ako zvláda vylepšený Hyundai i30 s motorom 1.5 DPi mestské podmienky? A hodí sa do športovo ladeného kombi známy naftový motor 1.6 CRDI? Odpovede som sa snažil nájsť počas prvých jázd s hatchbackom a kombi i30 po facelifte. Veľa času som nepotreboval, autá presviedčajú o svojich kladoch už po prvých kilometroch.