Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ V8 počas jazdy odpája aj 5 valcov, aby znížil spotrebu!

Značka predstavila vysokovýkonný variant svojho legendárneho esúvečka, popri športovom charaktere zdôrazňuje aj jeho každodennú použiteľnosť. V záujme znižovania spotreby dokáže deaktivovať dva až osem valcov (správne, až osem) a prítomný je aj automatický medziplyn.
Vydané  Text: 

Prepracovaný zovňajšok, maska chladiča Panamerica s vertikálnymi pásmi, najlepšie motory sveta a luxusný interiér. Nájsť na AMG GLE 63 S niečo na kritizovanie je náročná úloha, pretože tento automobil je premyslený a dotiahnutý do najmenšieho detailu. Nový Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC a 63 S 4MATIC je výkladnou skriňou výrobcu a v oficiálnej tlačovej správe nešetrí superlatívmi. Okrem špičkového pohonu, veľkorysého vnútorného priestoru a vyladenému podvozku venuje špeciálnu pozornosť aj športovo vyladenej prevodovke AMG SPEEDSHIFT TCT 9G: „*Rôzne opatrenia na zosilnenie zabezpečujú dlhú životnosť a výkonnosť aj pri vysokých krútiacich momentoch motora V8. Okrem toho sa namiesto meniča krútiaceho momentu používa mokrá rozjazdová spojka. Tá šetrí hmotnosť, znižuje zotrvačnosť hmoty a optimalizuje odozvu*,“ uvádza Daimler. Cenu nového modelu zatiaľ nepoznáme, ale nebude to žiadna maličkosť. Aktuálne sa v ponuke slovenskej pobočky Mercedes-Benzu vyskytuje verzia Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ s prevodovkou AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, teda motoricky slabší variant bez „S“, s celkovou cenou 87 204,00 eur. Za novú verziu 63 S 4MATIC+ si budúci záujemcovia priplatia ešte „zopár“ tisíc eur navyše. **Výber kľúčových vlastností nového modelu**: * Benzínový motor V8 biturbo s objemom 4 litre má naladenie **420 kW**/571 k a **450 kW**/612 k; * prvýkrát je motor vybavený integrovaným štartovacím generátorom EQ Boost (16 kW/22 k a krútiaci moment 250 Nm); * priame vstrekovanie benzínu prostredníctvom piezoelektrických vstrekovačov vedené lúčom; * inžinieri z Mercedes-AMG vybavili motory V8 **odpájaním valcov**. V oblasti čiastočnej záťaže sú vypnuté valce dva, tri, päť a osem, čo výrazne znižuje spotrebu paliva; * sériovo dodávaný podvozok so vzduchovým pružením AMG RIDE CONTROL+ s kontinuálne nastaviteľným tlmením; * stabilizácia nakláňania AMG ACTIVE RIDE CONTROL; * náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu; * sériovo dodávaný elektronicky riadený zverný diferenciál zadnej nápravy; * športové parametrické riadenie AMG, vysokovýkonné brzdové sústavy AMG (400 x 38 mm na prednej náprave a 370 x 32 mm na zadnej); * prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G reagujúca na aktuálne nastavenie jazdných režimov AMG DYNAMIC SELECT; * automatická funkcia medziplynu pri radení nižších prevodových stupňov: tento efekt je automaticky aktívny v jazdných programoch Šport, Šport+ a PRETEKY (len vo variante S).
Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+
Motor4,0-litrový motor V8 s preplňovaním dvoma turbodúchadlami a integrovanými štartovacím generátorom EQ Boost 4,0-litrový motor V8 s preplňovaním dvoma turbodúchadlami a integrovanými štartovacím generátorom EQ Boost
Zdvihový objem3 982 cm³3 982 cm³
Výkon420 kW (571 k) pri 5 750 – 6 500 ot./min450 kW (612 k) pri 5 750 – 6 500 ot./min
+ 16 kW (22 k) zo štartovacieho generátora EQ Boost + 16 kW (22 k) zo štartovacieho generátora EQ Boost
Max. krútiaci moment750 Nm pri 2 250 – 5 000 ot./min850 Nm pri 2 500 – 4 500 ot./min
NáhonNáhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentuNáhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu
PrevodovkaPrevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G Prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
Spotreba palivakombinovaná11,4 l/100 km¹11,5 l/100 km¹
Kombinované emisie CO₂261 g/km¹262 g/km¹
Trieda efektívnostiEE
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 4,0 s3,8 s
Maximálna rýchlosť250 km/h ²280 km/h ³




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.