Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ V8 počas jazdy odpája aj 5 valcov, aby znížil spotrebu!
Značka predstavila vysokovýkonný variant svojho legendárneho esúvečka, popri športovom charaktere zdôrazňuje aj jeho každodennú použiteľnosť. V záujme znižovania spotreby dokáže deaktivovať dva až osem valcov (správne, až osem) a prítomný je aj automatický medziplyn.
Vydané Text: Erik Stríž

Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ | Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ | |
Motor | 4,0-litrový motor V8 s preplňovaním dvoma turbodúchadlami a integrovanými štartovacím generátorom EQ Boost | 4,0-litrový motor V8 s preplňovaním dvoma turbodúchadlami a integrovanými štartovacím generátorom EQ Boost |
Zdvihový objem | 3 982 cm³ | 3 982 cm³ |
Výkon | 420 kW (571 k) pri 5 750 – 6 500 ot./min | 450 kW (612 k) pri 5 750 – 6 500 ot./min |
+ 16 kW (22 k) zo štartovacieho generátora EQ Boost | + 16 kW (22 k) zo štartovacieho generátora EQ Boost | |
Max. krútiaci moment | 750 Nm pri 2 250 – 5 000 ot./min | 850 Nm pri 2 500 – 4 500 ot./min |
Náhon | Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu | Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu |
Prevodovka | Prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G | Prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G |
Spotreba palivakombinovaná | 11,4 l/100 km¹ | 11,5 l/100 km¹ |
Kombinované emisie CO₂ | 261 g/km¹ | 262 g/km¹ |
Trieda efektívnosti | E | E |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 4,0 s | 3,8 s |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h ² | 280 km/h ³ |

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk