Aktuality

Škoda skryla do kufra novej Octavie množstvo užitočných detailov: pozrite sa na ne podrobne

Škoda Octavia Combi (ročník 2020) - batožinový priestor
Škoda Octavia Combi (ročník 2020) - batožinový priestor
Škoda Octavia Combi (ročník 2020) - batožinový priestor
Nová Škoda Octavia Combi medzigeneračne zväčšila objem batožinového priestoru o 30 litrov, vo výsledku teda ponúka skvelých 640 litrov/dm³
Škoda Octavia Combi (ročník 2020) - batožinový priestor
640 litrov v plnej kráse - kufor má viditeľne väčšiu hĺbku ako šírku. Sedadlá v druhom rade nie sú posúvacie, poschodie je snímateľná roleta. Pozor, vo verzii G-TEC s pohonom na benzín a CNG bude objem batožinového priestoru zmenšený na 495 litrov!
Škoda Octavia Combi (ročník 2020) - batožinový priestor
Alternatívou za roletu je dvojica priečok, medzi ktorými je natiahnutá plachta slúžiaca ako poschodie. V mnohých ohľadoch je praktickejšia ako rovná plocha, pretože predmety sa v nej pri akcelerácii a brzdení neposúvajú.
Škoda Octavia Combi (ročník 2020) - batožinový priestor
Na podlahu kufra možno umiestniť jednu alebo dve hliníkové priečky s posuvným plastovým oddeľovačom. Vďaka nemu možno pevne ukotviť napríklad cestovný kufor alebo krabice s nákupom.
Škoda Octavia Combi (ročník 2020) - batožinový priestor
Škoda Octavia Combi (ročník 2020) - batožinový priestor
Pevná podlaha sa dá kompletne zdvihnúť a odstrániť, prístupňuje sa tak niekoľko litrov priestoru navyše v akejsi vaničke. A áno, vidíte správne - Octavia kombi má vyhradený priestor na bezpečné uloženie rolety.
Škoda Octavia Combi (ročník 2020) - batožinový priestor
Pevnú dosku podlahy možno úplne odstrániť - na fotografii je nižšia úroveň batožinového priestoru prekrytá pevnejšou textíliou. Pod ňou je priestor na rezervu a sadu na opravu defektu.
Škoda Octavia Combi (ročník 2020) - batožinový priestor
Po sklopení zadných sedadiel sa sprístupňuje nákladný priestor s maximálnou kapacitou vyše 1 600 litrov. Tým Octavia Combi prekonáva väčšinu esúvečiek.
Škoda Octavia Combi (ročník 2020) - batožinový priestor
Zadné sedadlá sa delia v pomere 40:60, pričom v strednom sedadle je tunel do interiéru, napríklad na prevoz lyží.
Škoda Octavia Combi (ročník 2020) - batožinový priestor
Takto má vyzerať reálne využiteľný batožinový priestor.
Škoda Octavia Combi (ročník 2020) - batožinový priestor
Na stenách batožinového priestoru sú okrem vnorených odkladacích priestorov (na fotografii bez sieťok) páky na mechanické sklápanie zadných sedadiel, páka na elektrické vyklopenie ťažného zariadenia a dva vyklápacie háčiky na každej strane, na ktoré možno zavesiť tašky s nákupom. Sú síce plastové, ale robustné.

Elektrická zásuvka s napätím 12 V slúži na napájanie menších elektrických spotrebičov. Ak máte redukciu z konvenčnej 220 V zásuvky na 12 V, môžete pripojiť napríklad elektrický skrutkovač, rýchlovarnú kanvicu, exteriérové osvetlenie, USB nabíjačky a podobne.

Škoda Octavia Combi (ročník 2020) - batožinový priestor
Súčasťou batožinového priestoru sú úchytky, do ktorých zachytíte sieťku, ktorá prekryje celý náklad v kufri.
Škoda Octavia Combi (ročník 2020) - batožinový priestor
Trojica zadných sedadiel v novej Škode Octavia Combi - stredovému pasažierovi bude zavadzať tunel medzi nohami, ale šírka stredného sedadla je naozaj dobrá - bez problémov sa sem posadí aj dospelý človek. Operadlo stredného sedadla sa dá vyklopiť, vtedy slúži ako tunel do interiéru z kufra a ako lakťová opierka pre pasažierov pri oknách.
Erik Stríž je redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Ak vás zaujíma čokoľvek, od zákonov po detaily mojich testov áut, môžete ma kedykoľvek kontaktovať. Odpovedám každému. Moje testy píšem s ohľadom na reálneho zákazníka a nie ako marketingový prospekt. Pre neho je kúpa auta významnou životnou udalosťou, ktorá ho stojí značnú časť príjmov. Preto sa často venujem praktickým záležitostiam, ako spotrebe, schopnosti motora zvládať záťaž, batožinovému priestoru či variabilite.
Kontakt: erik@striz.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT (foto: PANER 2020 pre auto motor a šport)
Testy

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT: Miss Kia

Už ste počuli o tom, že dizajn predáva? A že o autách to platí viacnásobne? A veríte tomu? Ak áno, tak vám je jasné to isté čo nám. Že Kia XCeed vám začne robiť radosť už vtedy, keď sa na ňu budete pozerať. A s najsilnejším benzínovým motorom? Ešte viac.