Škoda skryla do kufra novej Octavie množstvo užitočných detailov: pozrite sa na ne podrobne

Pripravili sme pre vás sprievodcu batožinovým priestorom úplne novej Škody Octavia vo verzii kombi. Kľúčovými pojmami sú priestrannosť a variabilita.
Vydané  Text: 

Nová Škoda Octavia Combi medzigeneračne zväčšila objem batožinového priestoru o 30 litrov, vo výsledku teda ponúka skvelých 640 litrov/dm³
640 litrov v plnej kráse - kufor má viditeľne väčšiu hĺbku ako šírku. Sedadlá v druhom rade nie sú posúvacie, poschodie je snímateľná roleta. Pozor, vo verzii G-TEC s pohonom na benzín a CNG bude objem batožinového priestoru zmenšený na 495 litrov!
Alternatívou za roletu je dvojica priečok, medzi ktorými je natiahnutá plachta slúžiaca ako poschodie. V mnohých ohľadoch je praktickejšia ako rovná plocha, pretože predmety sa v nej pri akcelerácii a brzdení neposúvajú.
Na podlahu kufra možno umiestniť jednu alebo dve hliníkové priečky s posuvným plastovým oddeľovačom. Vďaka nemu možno pevne ukotviť napríklad cestovný kufor alebo krabice s nákupom.
Pevná podlaha sa dá kompletne zdvihnúť a odstrániť, prístupňuje sa tak niekoľko litrov priestoru navyše v akejsi vaničke. A áno, vidíte správne - Octavia kombi má vyhradený priestor na bezpečné uloženie rolety.
Pevnú dosku podlahy možno úplne odstrániť - na fotografii je nižšia úroveň batožinového priestoru prekrytá pevnejšou textíliou. Pod ňou je priestor na rezervu a sadu na opravu defektu.
Po sklopení zadných sedadiel sa sprístupňuje nákladný priestor s maximálnou kapacitou vyše 1 600 litrov. Tým Octavia Combi prekonáva väčšinu esúvečiek.
Zadné sedadlá sa delia v pomere 40:60, pričom v strednom sedadle je tunel do interiéru, napríklad na prevoz lyží.
Takto má vyzerať reálne využiteľný batožinový priestor.
Na stenách batožinového priestoru sú okrem vnorených odkladacích priestorov (na fotografii bez sieťok) páky na mechanické sklápanie zadných sedadiel, páka na elektrické vyklopenie ťažného zariadenia a dva vyklápacie háčiky na každej strane, na ktoré možno zavesiť tašky s nákupom. Sú síce plastové, ale robustné. Elektrická zásuvka s napätím 12 V slúži na napájanie menších elektrických spotrebičov. Ak máte redukciu z konvenčnej 220 V zásuvky na 12 V, môžete pripojiť napríklad elektrický skrutkovač, rýchlovarnú kanvicu, exteriérové osvetlenie, USB nabíjačky a podobne.
Súčasťou batožinového priestoru sú úchytky, do ktorých zachytíte sieťku, ktorá prekryje celý náklad v kufri.
Trojica zadných sedadiel v novej Škode Octavia Combi - stredovému pasažierovi bude zavadzať tunel medzi nohami, ale šírka stredného sedadla je naozaj dobrá - bez problémov sa sem posadí aj dospelý človek. Operadlo stredného sedadla sa dá vyklopiť, vtedy slúži ako tunel do interiéru z kufra a ako lakťová opierka pre pasažierov pri oknách.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.