Dotácie od štátu budú platiť aj na novú Toyotu RAV4, dostala plug-in hybridný pohon a skvelé parametre

Ak sa od ceny plug-in hybridu odpočíta štátna dotácia a ešte k tomu nejaké to zvýhodnenie od predajcu, dostaneme sa k veľmi zaujímavým sumám.
Vydané  Text: 

Toyota RAV4 je najobľúbenejším esúvečkom sveta a na jej plug-in hybridné vyhotovenie sme čakali dlhé roky. Doteraz ponúkala iba hybridný pohon s menej výkonnými akumulátormi, ktoré sa ani nedobíjali pomocou elektrického kábla. Energia sa získavala automaticky princípom rekuperácie pri brzdení a spomaľovaní. Nová Toyota RAV4 ponúkne už aj plug-in hybridný pohon so zaujímavými technickými údajmi. Dosahuje maximálny výkon pohonnej sústavy až 225 kW (306 koní) a produkuje iba 30 gramov CO2 na kilometer! Z nuly na rýchlosť 100 km/h akceleruje už za 6,2 sekundy a na čisto elektrický pohon dokáže prejsť viac ako 60 kilometrov, čo je viac ako pätinu viac ako v prípade konkurenčných modelov. Stredne veľké SUV PHEV totiž obyčajne disponujú elektrickým dojazdom maximálne 50 kilometrov. Ako je možné, že Toyota prišla k týmto lepším číslam? Uvádza, že vychádza zo skúseností s modelom Prius Plug-in Hybrid, o akumulátore hovorí ako o „vysoko výkonnom“. Automobilka vyvinula nový vysokokapacitný lítiovo-iónový akumulátor a doplnila jednotku riadenia energie hybridného systému o menič pre zvýšené napätie. Pod kapotou nájdeme rovnaký 2,5-litrový zážihový motor Hybrid Dynamic Force ako v štandardnom modeli RAV4 Hybrid. Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bude uvedená na slovenský trh v druhej polovici roku 2020 a keďže jej cena nepresiahne 50-tisíc eur, bude možné uplatňovať si na ňu dotáciu Ministerstva hospodárstva SR vo výške až 5 000 eur. Dodávame, že na konvenčnú hybridnú verziu Toyoty RAV4 sa slovenská dotácia nevzťahuje. Slovenská cena Toyoty RAV4 v základnej motorizácii **2.0 Valvematic (173 k) 6 MT benzín** predstavuje 25 090 eur, za verziu **2.5 Hybrid (218 k) e‑CVT benzín** zaplatíte [cenníkových](https://pdf.sites.toyota.sk/cennik_rav4.pdf) 30 590 eur.

Motoristický novinár otestoval Toyotu RAV4 ako športové auto: ako skončila jazda v štýle WRC?

Test Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i | Toyota RAV4 patrí medzi priekopníkov segmentu SUV. S novým hybridným pohonom s 2,5-litrovým benzínovým motorom a s pohonom všetkých kolies však dokáže splniť aj úlohy, ktoré by ste je za bežných okolností nedávali.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.