Aktuality

Chcete si kúpiť auto bez výčitiek svedomia? Toto je jeden zo spôsobov

Kedykoľvek si prečítam akýkoľvek status na internete, ktorý lamentuje nad aktuálnou situáciou v prírode, tak mi napadnú dve veci. Po prvé: situácia zvyčajne nebýva až taká tragická, ako sa prezentuje. Po druhé: Máloktorý z facebookových aktivistov niečo pre životné prostredie v skutočnosti spravil. Prečo to píšem? Nuž preto, lebo ak by som zrátal počet skutočných činov v pomere k množstvu statustov, vyjadrení, lajkov či „smutňáčikov“, tak zistím, že ľudia radi plačú, kritizujú, vedia „kto by to mal spraviť“, ale nespravia väčšinou nič. Netvrdím, že nenájdeme aj takých, čo priložia ruku k dielu, sú však vo výraznej menšine. Práve preto ma teší, ak niekto namiesto rečí koná. A to napriek tomu, že v podstate nemusí. Automobilový priemysel nie je síce zodpovedný za odlesňovanie a navyše ako jeden z mála priemyselných odvetví sa skutočne stará o vplyv na životné prostredie. Dokazuje to vysoká úroveň recyklácie, či už o forme využitia recyklovaných dielov, alebo recyklácie po ukončení životnosti. Samozrejme, v súvislosti s používaním auta súvisí aj produkcia emisií CO₂, to nikto nepopiera, no najlepšia reakcia prišla zo strany autorizovaného predajcu Hyundai – firmy Autopolis. Rozhodli sa pre vysadenie jedného stromu za každý predaný automobil.

„Svet nikdy nemenili slová, ale činy. Bojovať s klimatickými zmenami treba vysádzaním stromov, nie statusmi na Facebooku.“

Dvanásť zamestnancov firmy počas jednej októbrovej soboty vysadilo v okolí mestečka Limbach mladé sadenice stromov. V prvej etape vysadili zamestnanci za šesť hodín vyše 500 sadeníc stromov, o ktoré sa postará podnik Lesy Slovensko. To bol začiatok, akcia pokračuje ďalej. Do konca septembra totiž spoločnosť predala zhruba 1 600 automobilov a zmluva so spoločnosťou Lesy Slovensko tak bola uzavretá na tento počet stromov. Začiatkom budúceho roka sa dohodne zvyšný počet stromov, čo bude zodpovedať počtu predaných áut v období od septembra do októbra, cieľom predajcu je však vysadiť až dvetisíc stromov, čo pri počte cca 150 až 200 stromov na jeden hektár znamená 10 až 13 hektárov nového lesa. Autopolis, a. s., ako autorizovaný predajca značky Hyundai, sa rozhodol prispieť k ekológii tou najefektívnejšou formou – sadením stromov. Stromy sú najúčinnejšie v boji proti klimatickým zmenám, napokon z atmosféry sťahujú CO2 a produkujú kyslík. Okrem toho zadržiavajú vlhkosť a v lete dokážu ochladzovať okolie.

A vonkoncom mi neprekáža, že je v tom marketing, že je v tom snaha zviditeľniť firmu. Skôr naopak, uvítal by som podobné akcie aj od ostatných. Aby ste si pri kúpe nového auta mohli povedať, že emisnú bilanciu vášho auta vylepšil samotný predajca. Dva palce hore pre Autopolis.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie