Škoda Octavia oficiálne predstavená! Pozrite si veľkú fotogalériu, technické parametre a naše prvé dojmy

Napriek extrémne silnej popularite SUV je Škoda Octavia ešte stále mimoriadne žiadaným artiklom. Vlastne od jej prvopočiatkov sa v našich končinách považuje za rodinný ideál. Prinášame prvé zábery aj informácie o novom modeli.
Vydané  Text: 

BEST CARS 2020: Hlasujte za najlepšie autá roka!

Anketa, v ktorej o najlepších autách roka rozhodujete VY!

Rozmery

Čo sa celkovej dĺžky týka, tak nová generácia podrástla. Liftback štvrtej generácie meria na dĺžku 4 689 milimetrov, čo z nej robí doslova malý Superb. Verzia Combi narástla o 19, verzia Combi až o 22 milimetrov Šírka narástla o 15 milimetrov na 1 829 milimetrov, čo umožnilo dizajnérom dodržať proporcie. [GALLERY id=30300] Napriek väčším vonkajším rozmerom ostal údaj o rázvore osí kolies nezmenený. I tak by ste mali mať na zadných sedadlách priestoru na kolená viac. Konkrétna hodnota hovorí o 78 milimetroch navyše na kolená. Nielen dizajn, ale aj aerodynamika je oveľa lepšia. Štvrtá generácia patrí medzi vozidlá s najlepšou aerodynamikou vo svete. Combi má horšiu, no stále ešte vynikajúcu hodnotu cx = 0,26.

Batožinový priestor

Druhý najdiskutovanejší údaj je batožinový priestor. Objem batožinového priestoru bude v prípade verzie Combi skutočne extrémne veľký – až 640 litrov. To je o 30 litrov viac. Liftback ponúkne „iba“ 600 litrov, čo zodpovedá nárastu o 10 litrov.

Výbava a technológie

* **Svetlomety:** Najvyššie vybavené verzie dostanú full LED svetlomety s aktívnym vykrývaním protiidúcich vozidiel. Nezávisle ovládané LED diódy sa starajú o usmernenie svetelného kužela tak, ako to poznáme z prémiových automobilov. Vodiči tak budú mať k dispozícii maximum svetelného výkonu za každých okolností. * **Sedadlá:** Prvý raz ponúkne Octavia ergonomické sedadlá, no zrejme viac ako správnou polohou tela potešia masážnou funkciou. Vďaka priedušnej látke ThermoFlux by ste sa mali aj menej potiť. * **Volant:** Po novom bude mať Octavia dvojramenný volant, ktorý je silno inšpirovaný volantom z triedy S, ktorá bola predstavená v roku 2014. Škoda tak chce naznačiť kvalitatívny posun smerom k prémiovým autám. Naznačujú to aj kovové kruhové ovládače na volante, ktoré sa zrejme budú viazať na drahšie verzie. Z optického hľadiska mi trocha vadí vyvýšenie na spodnej časti. Pôsobí akoby ste urezali tretie rameno, ale je to vec zvyku. * **Infotainment:** 10-palcový dotykový displej infotainmentu slúži na ovládanie všetkých funkcií. Dotyková plocha slúži na zvyšovanie hlasitosti posúvaním prsta. Klimatizácia prináša jednotlivé prednastavené programy, ponúka však aj klasické ovládanie, hoci len na dotykovom displeji * **Virtuálny kokpit:** Druhý displej nahrádza prístrojový panel, grafika má aj klasické kruhové ovládače, aktivácia jednotlivých funkcií sa vypíše aj slovne. Ako napríklad vyhrievanie volantu, čo je novinka. * **Shift by wire:** Dvojstupňové automatické prevodovky DSG má nový systém zaraďovania jazdných režimov shift-by-wire. Vďaka tomu má estetický volič automatu s ovládacou páčkou a chrómovou obrubou. Manuálne radenie tak bude možné iba prostredníctvom páčok na volante. * **USB-C:** V interiéri už nenájdete iné ako USB-C výstupy. Je ich až 5 takže každý pasažier si svoje zariadenie môže nabiť aj používať počas jazdy.

Motorizácie

V zásade sa môžeme s klasickými motormi TDI a TSI. Znamená to motory 1,6 TDI a 2,0 TDI s maximálnym výkonom od 115 až po 200 koní. Benzínové motory, ktoré pokrývajú výkonové spektrum od 110 koní až po 190 koní. Najsilnejší variant bude model 2,0 TSI k dispozícii výlučne s pohonom 4×4 a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. * **Mild Hybrid:** Túto technológiu dostanú dva motory. Trojvalec 1,0 TSI s maximálnym výkonom 110 koní a silnejší 1,5 TSI s maximálnym výkonom 150 koní dostanú 48-voltovú palubnú sieť a remeňový štartér-generátor. Súčasťou systému je aj 48-voltová lítium-iónová batéria. Podmienkou mild hybridnej technológie je šesťstupňová automatická prevodovka DSG. * **Plug-in hybrid:** V súvislosti s tlakom na znižovanie emisií sa musíme pripraviť aj na verzie plug-in. V ponuke budú hneď dve verzie s rozličným maximálnym výkonom. Systémový výkon základnej je 204 koní, silnejší variant ponúkne až 245 koní. To je toľko, čo ponúka teraz verzia RS. Zaujímavosťou je fakt, že využíva motor 1,4 TSI, ktorý už v iných verziách nenájdete.
**–KONIEC ČLÁNKU–**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.