Kia Futuron končí s „tigrím nosom“: zoznámte sa so Star Cloud a dračou kožou. Pozrite sa, čo to znamená

Dizajnový smer modelu Futuron sa volá Star Cloud a ukazuje nám značku Kia v novom svetle.
Vydané  Text: 

BEST CARS 2020: Hlasujte za najlepšie autá roka!

Anketa, v ktorej o najlepších autách roka rozhodujete VY!

Crossover so vzhľadom kupé by mal byť vzorom pre elektromobily budúcnosti. Kia Futuron je štúdia, ktorá sa dočkala svojej premiéry na veľtrhu China International Import Expo (CIIE). Čínsky trh je pre Kiu očividne dôležitý a zaujímavý, ukázať sa na ňom ako značka pripravená na budúcnosť je kľúčové. A budúcnosť autopriemyslu sa teraz zdá byť elektrická, Kia je pripravená elegantným spôsobom prijať životný štýl s nulovými emisiami. V Európe to dokazuje napríklad elektrickými modelmi e-Niro a e-Soul. Koncept je nositeľom nového spracovania prednej časti, ktorú doteraz značka nazývala „tigrí nos“. Ten si Kia adoptovala pred viac ako desiatimi rokmi ako jeden najtypickejších dizajnových prvkov svojich áut. Lenže zatiaľ čo automobilka vo svojej správe píše o novom vzhľade, fotografie novinky z predného pohľadu médiám k dispozícii nedala. Už aj z dodaných fotografií profilu vieme posúdiť, ako vyzerajú predné svetlomety a aký je charakter tigrieho nosu. V porovnaní s jeho súčasnou verziou stráca svoj funkčný význam a stáva sa iba jedným z kľúčových vizuálnych prvkov automobilu. Kia tento nový vzhľad prednej masky nazvala Star Cloud, ktorý vychádza z motívu nočnej oblohy. Hviezdy interpretuje pomocou bodových LED svetiel. Podobný motív nachádzame na zadnej časti, kde zadné svetlá tiež nadobúdajú priestorový efekt. Svetlá vpredu i vzadu na pohľad farebne splývajú s farbou karosérie, čo Kia nazvala dračou kožou (The Dragon Skin). Vďaka takejto farebnej schéme koncept na prvý pohľad budí dojem, že vôbec svetlá nemá. Pokiaľ sa jedná o pohon, vieme, že Kia Futuron je plne elektrická a má byť nositeľom technológií pre autonómnu jazdu štvrtej úrovne. To znamená, že k svojej prevádzke na cestách vôbec nepotrebuje vodiča, posádku dokáže voziť počítač sledujúci okolie cez senzor LIDAR. Batérie sú uložené v podlahe a namiesto jedného elektromotora má až štyri, pre každé koleso jeden. Päťmiestny automobil je dlhý 4 850 mm a vysoký 1 550 mm, pričom rázvor kolies predstavuje 3 000 mm.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.