Volkswagen Passat sa bude vyrábať na Slovensku. V hre sú aj ďalšie kľúčové modely:

**Koncern Volkswagen postupne spúšťa jednu z najväčších transformácií vo svojej histórii.** Nové usporiadanie značiek, revolučné modely a obrovská zmena identity. Len nedávno pritom predstavili upravené logo automobilky a vo Frankfurte sme mohli skrz elektromobil I.D. 3 získať predstavu o tom, ako bude značka VW v blízkej budúcnosti vyzerať. Podľa súčasných informácií plánuje koncern zmeniť VW na čisto elektrickú značku… Prečítať celé
Vydané  Text: 

**Koncern Volkswagen postupne spúšťa jednu z najväčších transformácií vo svojej histórii.** Nové usporiadanie značiek, revolučné modely a obrovská zmena identity. Len nedávno pritom predstavili upravené logo automobilky a vo Frankfurte sme mohli skrz elektromobil I.D. 3 získať predstavu o tom, ako bude značka VW v blízkej budúcnosti vyzerať. Podľa súčasných informácií plánuje koncern zmeniť VW na čisto elektrickú značku a viaceré ekologické modely majú vznikať v modernizovanej továrni v Emdene.
Továreň by mali spustiť už v roku 2022, no dovtedy musia z Emdenu presťahovať výrobu modelu Passat na iné miesto. **Pôvodne sa pritom uvažovalo nad Tureckom, avšak kvôli súčasnej politickej situácii (ofenzíva v Sýrii) došlo k rozhodnutiu hľadať výrobné miesto v rámci východnej časti Európy.** V hre boli krajiny ako Rumunsko, Bulharsko či Srbsko, nakoniec však vedenie zmietlo výstavbu novej fabriky zo stola. Kapacity bude hľadať v rámci už existujúcich výrobných závodov a podľa magazínu Automobilwoche sa **výroba modelu Passat presťahuje k nám do Devínskej Novej Vsi.** Neoficiálne zdroje zároveň tvrdia, že po ukončení produkcie dosluhujúcich modelov Škoda Citigo, SEAT Mii a VW Up! by sa k Passatu mala pridať aj Škoda Superb. Vlajkovú loď českej automobilky pôvodne chceli taktiež presťahovať do Turecka, kde sa mala vyrábať spoločne s Volkswagenom. **Hovorí sa tiež o presunutí časti výroby modelu Karoq na Slovensko,** ktorý automobilka momentálne nestíha vyrábať.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.