Koncern VW má na krku ďalší problém. Týka sa motora, ktorý môžete mať v aute aj vy!

**Pokiaľ máte doma Volkswagen, Škodu, Audi alebo SEAT s benzínovým štvorvalcom 1.5 TSI, zbystrite pozornosť!** Viacerí majitelia tohto, pomerne nového, agregátu sa sťažovali na trhanie a šklbanie pri akcelerácii motora pri verziách s manuálnou prevodovkou. Tieto nepríjemnosti už medzičasom začali riešiť konkrétne servisy, a to aktualizáciou softvéru riadiacej jednotky.** Spomínaná procedúra však nefungovala pre každého a s narastajúcim počtom nespokojných majiteľov… Prečítať celé
Vydané  Text: 
**Pokiaľ máte doma Volkswagen, Škodu, Audi alebo SEAT s benzínovým štvorvalcom 1.5 TSI, zbystrite pozornosť!** Viacerí majitelia tohto, pomerne nového, agregátu sa sťažovali na trhanie a šklbanie pri akcelerácii motora pri verziách s manuálnou prevodovkou. Tieto nepríjemnosti už medzičasom začali riešiť konkrétne servisy, a to aktualizáciou softvéru riadiacej jednotky.** Spomínaná procedúra však nefungovala pre každého a s narastajúcim počtom nespokojných majiteľov sa koncern predsa len rozhodol spustiť zvolávaciu akciu.** Série motorov s kódovým označením EA211evo a výkonom 110 kW trpia náhlym poklesom krútiaceho momentu, ktorý spôsobí popisované trhanie a šklbanie vozidla. **V niektorých prípadoch môže dôjsť až k úplnému vypnutiu (zdochnutiu) motora za jazdy.** Problémy sa prejavujú najmä počas zahrievania na pracovnú teplotu. Nemecký server kfz-rueckrufe.de tvrdí, že predvolanie do servisu môže dostať až 17 tisíc áut značky Škoda, 8 tisíc Volkswagenov a 8 tisíc SEATov. Väčšine príde papierové predvolanie do servisu poštou až domov, no **v prípade podozrenia odporúčame majiteľom áut s týmto motorom vo vlastnom záujme kontaktovať servis čo najskôr.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.