Vypočuli priania motoristov? Do novej Octavie sa vráti atmosférický motor!

Nová Octavia je vo finálnej fáze testovania a dalo by sa povedať, že už len čaká na svoje predstavenie. **Novinku by sme mali vidieť ešte koncom tohto roka, a to hneď v populárnejšej verzii Combi.** Liftback príde až začiatkom budúceho roka. Už teraz vieme s istotou povedať, že nová generácie ponesie dynamickejší vzhľad. Podľa niektorých by sa Octavia mala… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Nová Octavia je vo finálnej fáze testovania a dalo by sa povedať, že už len čaká na svoje predstavenie. **Novinku by sme mali vidieť ešte koncom tohto roka, a to hneď v populárnejšej verzii Combi.** Liftback príde až začiatkom budúceho roka.
Credits: LARSON
Už teraz vieme s istotou povedať, že nová generácie ponesie dynamickejší vzhľad. Podľa niektorých by sa Octavia mala viac podobať modelom ako sú napríklad Volkswagen Arteon, Peugeot 508 či Audi A5. **Samozrejmosťou budú ostré hrany či trojuholníkové svetlomety podobné Scale.** Samotná platforma či rozmery sa výrazných zmien nedočkajú, predpokladáme však o pár milimetrov nižšiu celkovú výšku vozidla. Veľkosť batožinového priestoru by mala byť, napriek pripravovanému športovému vzhľadu, zachovaná na približne rovnakej úrovni ako má súčasná generácia. **Zákazníci môžu očakávať kvalitné materiály, nové dizajnové obklady palubnej dosky a vyššie položené displeje multimediálneho systému v rôznych veľkostiach od 6,5“ až do 9,2“ pre najvybavenejšie modely.** Štandardom luxusnejších výbav bude aj digitálny prístrojový štít, ktorý v kaplnke prístrojov vystrieda analógové budíky. Očakávame prítomnosť benzínových prepĺňaných agregátov 1.0 TSI a 1.5 TSI. V ponuke by mali vydržať aj naftové verzie 1.6 TDI a 2.0 TDI. **Pribudne však mild-hybridná technológia a neskôr aj plug-in hybrid s elektrickým dojazdom na niekoľko desiatok kilometrov.** V roku 2020 doplní ponuku aj úplne nová generácia ostrej verzie RS. **Internetom navyše kolujú informácie o návrate atmosférického motora pod kapotu novej generácie.** Podľa všetkého by malo ísť o dobre známy agregát 1.6 MPI, ktorý kvôli emisným normám zmizol z ponuky značky Škoda.
Ako by sa teda mohol po rokoch vrátiť naspäť do ponuky? Neoficiálne informácie tvrdia, že atmosférický štvorvalec bude dostupný výhradne pre krajiny umiestnené mimo Európskej únie ako napríklad Rusko či Ukrajina. **Nie je však vylúčené, že v budúcnosti by mohol atmosférický agregát fungovať v kombinácii s elektromotorom ako mild či plug-in hybrid aj v Európe.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.