Aktuality

Najmenej poruchová značka? Kia na nadnárodnej úrovni porazila všetky ostatné značky áut

Najlepší multimediálny systém má Kia Soul, ukázali výsledky obrovského prieskumu J.D. Power 2019. Jedná sa o jeden z najrenomovanejších a najčastejšie zmieňovaných zákazníckych prieskumov na svete, hoci sa zameriava iba na severoamerický trh.

Aktuálny ročník prieskumu bol pre značku Kia opäť veľmi priaznivý. Ukázalo sa, že zákazníci sú najspokojnejší s jej multimediálnou výbavou, respektíve s jej kvalitou. Špeciálne to platí pre vozidlo Kia Soul, ktoré sa na európskom trhu dá zadovážiť so 100% elektrickým pohonom ako e-Soul. Jedná sa však o prakticky rovnaké automobily, počnúc dizajnom až po technické vyhotovenie.

Táto správa nadväzuje na predchádzajúce ocenenie spoločnosti Kia ako najlepšie hodnotenej značky na trhu v rozsiahlej štúdii JD Power Initial Quality Study - tento lukratívny status pritom značka získala už po piaty rok po sebe, pričom model Soul bol označený ako jedno z TOP10 najlepšie hodnotených vozidiel svojej kategórie.

Nová Kia Soul a Soul EV (2020)

„Jednoduchá ponuka rôznych multimediálnych technológií nestačí,“ povedal Brent Gruber, senior riaditeľ Automotive Quality Practice v spoločnosti JD Power. „S cieľom zlepšiť zážitok z vozidla si majitelia želajú, aby tieto technológie boli bezproblémové a aby fungovali podľa očakávaní. V kompaktnom segmente žiadne iné vozidlo nedokázalo prekonať úroveň multimediálnej kvality Kie Soul.“

Štúdia JD Power Multimedia Quality and Satisfaction Study meria skúsenosti a názory vlastníkov vozidiel týkajúce sa kvality, dizajnu a vlastností ich zvukových, komunikačných, zábavných a navigačných systémov počas prvých 90 dní vlastníctva. Kvalita multimediálneho systému je určená počtom problémov, ktoré sa vyskytli na 100 vozidiel, s nižším skóre, ktoré odráža vyššiu kvalitu - Kia Soul skóroval 9,0 PP100.

Spoločnosť Kia získala tiež najnižšiu mieru hlásených problémov spomedzi všetkých ostatných značiek, a to podľa prieskumov JD Power 2015, 2016, 2017, 2018 a 2019 v USA o skúsenostiach majiteľov nových vozidiel s vlastným vozidlom po 90 dňoch vlastníctva. To znamená, že autá nie sú hodnotené novinármi, ktorí ich v skutočnosti ani len nevlastnia, ale reálnymi jednotlivými majiteľmi.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie