To, že veľké množstvo áut na Slovenku má stočený odometer dnes už azda nikoho neprekvapí. Portál teraz.sk však zverejnil približný počet áut s falošnými kilometrami. **„Kým v Nemecku alebo v Českej republike má ‚upravený‘ odometer približne každé tretie vozidlo, z doteraz vydaných ODO-Passov vyplýva, že každé štvrté vozidlo registrované na Slovensku má stočené kilometre.** Až 2253 áut… Prečítať celé
To, že veľké množstvo áut na Slovenku má stočený odometer dnes už azda nikoho neprekvapí. Portál teraz.sk však zverejnil približný počet áut s falošnými kilometrami. **„Kým v Nemecku alebo v Českej republike má ‚upravený‘ odometer približne každé tretie vozidlo, z doteraz vydaných ODO-Passov vyplýva, že každé štvrté vozidlo registrované na Slovensku má stočené kilometre.** Až 2253 áut malo upravenú poslednú hodnotu najazdených kilometrov a u 9179 vozidiel bola pozmenená hodnota odometra v rámci celkovej histórie najazdených kilometrov,“ uviedol pre portál teraz.sk Miroslav Strelec z Technickej služby kontroly originality.
Nájsť vozidlo so skutočným nájazdom je tak veľmi zložité a **záujemcovia o jazdené vozidlo sa častokrát spoliehajú na pochybné stránky s nepresnými údajmi, ktoré môžu byť navyše aj spoplatnené.** Najspoľahlivejšou inštitúciou na overenie stavu kilometrov je Register prevádzkových záznamov vozidiel (www.rpzv.sk). Ide o jediný (štátom zriadený) oficiálny register, do ktorého sú zaznamenávané priebežné hodnoty najazdených kilometrov. **Vďaka tomu si môže ktokoľvek na základe VIN čísla overiť, či bol k vozidlu vydaný ODO-Pass obsahujúci historické údaje najazdených kilometrov.**
Ak ODO-Pass vydaný nebol, mal by každý spotrebiteľ pred kúpou vozidla požadovať od predávajúceho o jeho predloženie. V prípade akýchkoľvek výhovoriek zo strany predávajúceho tak automaticky vzniká podozrenie na manipuláciu s odometrom, na základe ktorého by ste mali zvážiť ďalšiu komunikáciu s predajcom.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Každé štvrté auto na Slovensku má stočené kilometre. Takto jednoducho odhalíte podvodníka.
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!