Aktuality

Dočkali sme sa: toto je nový FIAT 500X Sport

Taliansky crossover vychádzajúci z malej populárnej päťstovky sa dočkal športového vyhotovenia, ktoré má podnietiť záujem o kúpu nového auta. Predajcovia majú teraz v rukách atraktívnu ponuku, ktorá sa bude ťažko odmietať.

FIAT 500X Sport sa predstavil prakticky súčasne s výkonným drobcom Fiat 595 Abarth Pista (165 k), ale na rozdiel od neho bude disponovať o niečo slabšími technickými parametrami.

FIAT 500X Sport (2019)

Crossover nadobudol estetické vylepšenia paketu Sport, ktoré teraz vhodne dopĺňajú v súčasnosti predávané edície S-Design, Mirror a 120°. Pri pohľade na exteriér môžete pozorovať vydarené 19-palcové disky kolies, Full LED svetlomety s LED hmlovkami, športový difúzor, upravenú spodnú časť prednej masky, čierne vyhotovenie spätných zrkadiel a červený lak Red Seduction.

FIAT 500X Sport (2019)

V interiéri vás privíta palubovka čalúnená do brúsenej kože s červeným prešívaním a čierno-strieborná farebná schéma. Kožený volant zdôrazňuje športový charakter vozidla červenými akcentmi a rovnaký prístup pozorujeme aj v dizajne čalúnenia sedadiel. Samotný interiér tejto zväčšenej päťstovky ale ostal zachovaný, teda sa môžete tešiť na plastové kryty a kvalitatívny štandard niekde na priemernej úrovni. Možno nás ale FIAT prekvapí a osobná skúsenosť s 500X Sport nám vytrie zrak vyšším štandardom.

FIAT 500X Sport (2019)

Najsilnejší FIAT 500X Sport poháňa 1,3-litrový benzínový štvorvalec FireFly konfigurovaný s automatickou prevodovkou DCT. Jeho maximálny výkon je 112 kW (150 koní), čo prezrádza, že je preplňovaný. Lacnejšou alternatívou bude verzia s 1,0-litrovým motorom FireFly s max. výkonom 90 kW (120 koní), ktorú výrobca dodáva so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Nie sú to údaje, ktoré by ohromili, ale maximálny krútiaci moment je pri 1,3 FireFly celkom zaujímavý: až 270 Nm.

Komu by sa nepozdával benzínový motor, ten bude mať možnosť zadovážiť si tento takmer-športový crossover aj s 1,6-litrovým turbodízlom s maximálnym výkonom 90 kW (120 koní) so 6-stupňovým manuálom alebo automatickou dvojspojkou DCT.

Zaujímavosťou je, že verzia Sport sa od konvenčnej verzie Urban líši nastavením podvozka, ten sa priblížil k vozovke až o 13 mm, tlmiče prešli športovými úpravami a mierne sa znížilo ťažisko. Vo výsledku by mal 500X Sport jazdiť naozaj športovejšie.

FIAT 500X Sport (2019)

Motoristickí novinári, ktorí si už FIAT 500X Sport vyskúšali vo Florencii, zverejňujú celkom pozitívne hodnotenia. Novinári častejšie vyzdvihnujú predovšetkým vyladenie automatickej 6-stupňovej dvojspojky, ktorá sa dá ovládať aj pákami za volantom a údajne radí veľmi hladko a rýchlo. Zdá sa teda, že výkon nemusí byť nutne to jediné, čo má vplyv na športový charakter vozidla. V každom prípade sa na nový 500X Sport tešíme, zatiaľ jeho cenu nepoznáme.

Erik Stríž
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie