Aktuality

Hyundai i30 N Project C je kandidát na nový najlepší hothatch

Značka Hyundai na autosalóne vo Frankfurte ukázala športovú verziu už aj tak športovo vyladeného hothatchu i30 N. Vylepšenia sú estetické i technické, vo výsledku má síce rovnaký výkon, ale nižšiu hmotnosť a výraznejší charakter.

Hyundai i30 N zaujal každého, kto sedel za jeho volantom. Stačí si prečítať recenzie motoristických novinárov, medzi ktorými nie je snáď ani jeden, ktorého by hothatch nenadchol. Zdalo sa, že už ďalej Hyundai ani nezájde, ale pred niekoľkými týždňami sa na internete začali objavovať správy o tajomnom projekte C.

Hyundai i30 N Project C (2019)

Teraz si môžeme i30 N Project C pozrieť naživo v expozícii Hyundaiu vo Frankfurte nad Mohanom. A vyzerá veľmi pôsobivo.

Automobil sa dočkal pestrej palety estetických vylepšení, v porovnaní s konvenčným i30 N je Project C prezentovaný v šedej úprave karosérie s oranžovými akcentmi a s prednou kapotou z materiálu CFRP. Jedná sa o plast vystužený uhlíkovými vláknami a jeho výhodami sú pevnosť a nízka hmotnosť. Jedná sa o vôbec prvé použitie tohto materiálu od Hyundaiu v cestnom vozidle a vďaka nemu iba predná kapota ľahšia o 7,2 kg.

Hyundai i30 N Project C (2019)

Optimalizácia hmotnosti sa dotkla aj samotných kolies, vďaka použitým 19” diskom sa ušetrilo až 22 kg. Ďalších 4,66 kg sa ušetrilo na zavesení zadných kolies. Výrobca však vo svojej tlačovej správe neuvádza, koľko kilogramov ušetril dovedna.

Hyundai i30 N Project C (2019)

Po technickej stránke je maximálny výkon Projectu C totožný ako pri východiskovom modeli i30 N, teda 202 kW (275 k) a max. 378 Nm krútiaceho momentu, lenže samotné vozidlo je o 6 mm nižšie a ťažisko sa priblížilo k vozovke až o 8,8 mm. Aj tento necelý centimeter, spoločne s úsporou hmotnosti, môže mať zásadný vplyv na dynamiku.

Podľa Hyundaiu je práve tá významne lepšia.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie