BMW X5 Protection VR6: Ideálne auto pre slovenských politikov

Aj tí najväčší darebáci v krajine sa budú môcť cítiť bezpečne!
Vydané  Text: 

Je to obrie luxusné SUV prémiovej značky, ktoré odolá aj výbuchom. **BMW X5 Protection VR6** sa zapáči nejednému verejnému činiteľovi, ktorý už niekedy v minulosti dostal výhražné správy. Nie, X5 VR6 nie je X5 s legendárnym motorom Volkswagen VR6 pod kapotou. Kombinácia čísel a písmen v tomto prípade znamená stupeň odolnosti napríklad proti výbuchom. VR6 znamená, že sa jedná fakticky o civilný tank.
Pod kapotou BMW X5 Protection VR6 pracuje známy 4,4-litrový osemvalec V8 z motorizácie M50i, ktorý dokáže vyvinúť maximálny výkon 390 kW (530 koní) a maximálny krútiaci moment až 750 Nm. Motor dosahuje svoj maximálny výkon pri 5 500 až 6 000 ot./min, zatiaľ čo maximálny krútiaci moment je k dispozícii už od 1 800 ot./min. až do 4 600 ot./min! SUV akceleruje z nuly na rýchlosť 100 km/h za 5,9 sekundy, čo je vskutku pôsobivý údaj, hoci mierne degradovaný v porovnaní s civilnou X5 M50i, ktorý potrebuje iba 4,3 sekundy. Viac ako jedna sekunda spomalenia nachádza príčinu v nepomerne vyššej hmotnosti, ktorú však BMW nezverejnilo. Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na 210 km/h.
Silne pancierovaná X5 je odolná pred projektilmi vystrelenými samopalom AK-47 (7,62 × 39 mm), strecha je tiež pancierovaná a zostane neporušená po výbuchu 200 gramov C4. BMW by malo taktiež naďalej jazdiť aj po výbuchu 15 kilogramov TNT vo vzdialenosti štyroch metrov. Časti karosérie, ako sú dvere, rámy okien, strecha, stĺpiky karosérie a dvere batožinového priestoru vyrobené z mimoriadne odolných materiálov. Je to očividné najmä pri pohľade na bočné okná, pretože majú hrúbku až 3 centimetre.
Interiér ponúka iba štyri miesta na sedenie vrátane vodiča, v sériovej výbave ponúkne aj BMW Live Cockpit Professional, obsahuje špeciálnu verziu služieb BMW Connected a BMW ConnectedDrive, svetomety majú dosah až na pol kilometra. Zaujímavosťou je funkcia Remote 3D View, ktorá dokáže premietať obraz z kamier na aute do smartfónu vodiča. Takto sa môže ešte pred príchodom k vozidlu ubezpečiť, že sa v okolí auta nenachádzajú podozrivé osoby. Súčasťou výbavy sú aj modré výstražné LED svetlá. O cene výrobca neinformuje.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.