Zomrel človek, ktorý zachránil Volkswagen a premenil ho na gigant! Toto bol Ferdinand Piëch:

Zosnulý Piëch bol vnukom Ferdinanda Porsche, ktorý ho inšpiroval pokračovať v automobilovej tradícii. Svoju kariéru odštartoval práve v Porsche, neskôr však prestúpil do spoločnosti Audi, kde zažil svoje prvé úspechy. Vďaka nemu sa Audi začalo doťahovať na zavedené prémiové automobilky ako Mercedes-Benz či BMW, a to z časti aj vďaka inovatívnym modelom Quattro a 100. **V roku 1993 zasadol… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Zosnulý Piëch bol vnukom Ferdinanda Porsche, ktorý ho inšpiroval pokračovať v automobilovej tradícii. Svoju kariéru odštartoval práve v Porsche, neskôr však prestúpil do spoločnosti Audi, kde zažil svoje prvé úspechy. Vďaka nemu sa Audi začalo doťahovať na zavedené prémiové automobilky ako Mercedes-Benz či BMW, a to z časti aj vďaka inovatívnym modelom Quattro a 100. **V roku 1993 zasadol do stoličky výkonného riaditeľa koncernu Volkswagen,** ktorý v spomínanom období finančne krvácal. Pod jeho vedením však **automobilka začala opäť rásť a Piëch v priebehu niekoľkých rokov premenil Volkswagen na gigant,** aký poznáme dnes. Do partie sa vďaka nemu pribrali aj ďalšie značky ako Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Porsche.
Okrem toho, že bol fantastický manager, nedokázal zaprieť ani svoju lásku k automobilom a spoločne s najlepšími inžiniermi koncernu sa častokrát púšťal do divokých projektov. **Bugatti Veyron mnohí obdivujú dodnes. Za zmienku stojí tiež menej úspešný, no technicky obdivuhodný Phaeton či ekologická trojkolka XL1.** Šéfom Volkswagenu bol v rokoch 1993-2002. Piëch bol potom povinný odísť do dôchodku vo veku 65 rokov na základe politiky spoločnosti Volkswagen, avšak zostal v dozornej rade a podieľal sa na strategických rozhodnutiach spoločnosti až do svojej nútenej rezignácie 25. apríla 2015. **Aj vďaka autoritatívnemu spôsobu riadenia sa spoločnosť stala najväčším výrobcom automobilov v Európe.** Rakúšan Piëch zomrel v nedeľu po tom, čo skolaboval v reštaurácii. Mal 82 rokov.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.