Mercedes sa pri vývoji triedy X rozhodol ísť cestou spolupráce s alianciou Nissan-Renault. Zisťovali sme, nakoľko je Mercedes-Benz triedy X 250d 4Matic samostatným modelom a koľko mu zostalo z pôvodného Nissanu Navara.
Svojím spôsobom sa proti Triede X postavilo aj samotné AMG. Tobias Moers, hlavný výkonný riaditeľ spoločnosti Mercedes-AMG, pri predstavení 4-dverového Mercedes-AMG GT odmietol tvrdenia, že by sa mala niekedy do AMG zapracovať aj Trieda X. Dokonca prízvukoval slovo „nikdy“. Tejto téme sme sa venovali v samostatnom článku [Pre tento dôvod nikdy nepríde Mercedes-AMG Triedy X](https://www.autoviny.sk/novinky/118656/pre-tento-dovod-nikdy-nepride-mercedes-amg-triedy-x-prezradil-ho-sam-sef-amg).
„Kultúru AMG by bolo náročné spojiť s kultúrou Nissanu a Renaultu,“ uviedol Moers pre Motor1.Pre AMG je pôvod vozidiel priam svätý a cení si históriu značky Mercedes-Benz, preto nechce svoj brand prepožičať modelu, ktorý vznikol na japonsko-francúzskych základoch. Nemožno pochybovať o kvalitách novej Triedy X, podľa Moersa už ale nespĺňa uvedený základný prepodklad.
Riešenie pre fanúšikov športových úprav ale našiel BRABUS, ten predstavil [Triedu X v špeciálnej úprave](https://www.autoviny.sk/novinky/118186/brabus-vylepsil-mercedes-triedy-x-ustrednym-motivom-je-agresivita) už pred nejaký ten piatok dozadu. Ústredným motívom vytuningovaného X-ka je agresivita a okázalosť. Vylepšovalo sa veľa, avšak výkon ostal takmer nezmenený.
V dôsledku všetkého vyššie uvedeného sa Daimler rozhodol pre zrušenie projektu Triedy X. Istým spôsobom to spravil už bývalý CEO spoločnosti Dieter Zetsche, keď zamietol pôvodné plány vyrábať Triedu X pre juhoamerický trh vo výrobnom závode Renault-Nissanu v Argentíne.
Jedna z top tuningových spoločností sveta prestavala luxusné pick-upy, veľa výkonu však nepridala.