Aktuality

Najväčší a najznámejší testovací okruh sveta je opäť otvorený

Rekonštrukciu testovacej dráhy financovalo Porsche Engineering, ktoré je od roku 2012 jej vlastníkom. Celkovo sa náklady na obnovenie známej talianskej trate v tvare dokonalého kruhu dlhého 12,6 kilometra vyšplhali na 35 miliónov eur.

Testovacia dráha Nardo leží blízko mesta Nardo na juhovýchode Talianska v regióne Apúlia. Táto oblasť sa vyznačuje miernym počasím s minimom zrážok a extrémnych výkyvov počasia akými sú mrazy, sneh, búrky alebo horúčavy, čo vytvára ideálne podmienky na šoférovanie.

Okruh Nardo

Napriek tomu, že na fotografii vyššie vyzerá kvôli perspektíve ako ovál, v skutočnosti má okruh dokonale kruhový tvar Má rozlohu 106 000 m2 a slúži predovšetkým na testovanie vozidiel budúcnosti a ich funkcií. Na trati je možné otestovať napríklad rýchlonabíjanie elektromobilov, najnovšie elektronické vychytávky a asistenčné systémy, funkcie konektivity a autonómne jazdenie.

Okruh má vozovku širokú 16 metrov, je rozdelená do štyroch pruhov podľa typu vozidla (auto, motocykel, autobus, kamión a pod.) a podľa maximálnej rýchlosti.

Najznámejšou časťou je však vysokorýhlostný okruh, ktorý prešiel modernizácou a jeho súčasťou sú aj vodiace koľajnice, ktorí sa využívajú počas rýchlej jazdy. Na okruhu je údajne možné jazdiť rýchlosťou 240 km/h bez toho, aby bolo potrebné priebežne otáčať volantom a kolesami. Údajne stačí mať mierne pootočený počas celej jazdy.

Okruh Nardo postavil jeho pôvodný majiteľ FIAT ešte v roku 1975 a okrem vysokorýchlostného okruhu sa tu nachádza aj ďalších 20 tratí ako napríklad terénna, dynamická, hluková trať, trať na testovanie jazdných vlastností vozidla, trate s bielou cestou a špeciálne chodníkové trate. Technické centrum má 150 zamestnancov a spomedzi automobilových firiem má 90 zákazníkov.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie