Niki Lauda zomrel vo veku 70 rokov

Niki Lauda patrí k najznámejším pilotom F1 a za sedem desaťročí svojho života si vydobyl status legendy.
Vydané  Text: 
> „S hlbokým smútkom oznamujeme, že náš milovaný Niki zomrel v pondelok pokojne so svojou rodinou po boku,“ uviedla Nikiho rodina v správe pre médiá. Niki Lauda zomrel vo veku 70 rokov, ktoré oslávil vo februári. Správa o úmrtí Nikoho Laudu prichádza necelý rok po tom, čo podstúpil transplantáciu pľúc, po ktorej bol jeho stav mimoriadne vážny. Verejnosť očakávala informáciu, že v dôsledku vyššieho veku sa už z operácie nezotaví, ale opak bol pravdou. Lauda opäť dokázal, že je takmer nezničiteľný.
Zdroj: Wikipedia, Pinterest, CNN, Blogspot
## Bol žijúcou legendou ### V apríli uplynulo 52 rokov, keď sa Niki Lauda zúčastnil ako 19-ročný svojich prvých pretekov. Bolo to na Mini Cooperi a umiestnil sa na druhom mieste. Mohol sa pochváliť tromi titulmi majstra sveta F1 z rokov 1975, 1977 a 1984 a poznali sme ho aj ako podnikateľa v oblasti leteckej dopravy. Založil dve letecké spoločnosti (Lauda Air a Niki) a bol odborným konzultantom pre nemecké televízie počas víkendov Grand Prix. Niki Lauda patrí medzi tých šťastnejších pretekárov formule 1, ktorí svoju veľkú nehodu prežili. A dokonca sa vrátil aj ďalej pretekať. **Stalo sa to v roku 1976 na Veľkej cene Nemecka na Nürburgringu. Mal vážnu haváriu, počas ktorej jeho Ferrari vzbĺklo.** Po vdýchnutí horúcich toxických výparov sa ocitol blízko smrti a utrpel vážne popáleniny, jazvy po popáleninách zanechali trvalé stopy, ale Niki bojoval aj naďalej. Hoci sa čoskoro vzdal kariéry pilota monopostu, jeho pracovný život pokračoval nielen v podnikaní.
### Pretekársky život Andreas Nikolaus Lauda sa narodil 22. februára 1949 vo Viedni. Aj keď sa narodil v zámožnej rodine, peniaze nevyhadzoval zbytočne von oknom. Všetko venoval automobilovému športu. Aby získal peniaze na vstup do Formuly 1, jazdil začiatkom 70. rokov preteky športových a cestných automobilov. Dokonca si vzal pôžičku v hodnote dvoch miliónov rakúskych šilingov na zakúpenie kokpitu v March-Ford.
### Nešťastná zákruta Týždeň pred Grand Prix Nemecka 1976 na Nürburgringu Lauda vyzval svojich kolegov pilotov, aby bojkotovali tento závod pre nedostatočné bezpečnostné opatrenia. Nürburgringu totiž vypršala licencia platná 6 rokov. Väčšina jazdcov hlasovala proti bojkotu, a tak závod prebehol. V deň pretekov 1. augusta 1976 pršalo. Okrem jediného pretekára štartovali všetci na pneumatikách do dažďa.
V druhom kole, krátko po prejazde cez Breidscheid, sa Laudovo Ferrari zrazu otočilo doprava, odrazilo sa od skalnej steny späť na cestu a vzbĺklo. Do horiaceho monopostu vrazil Brett Lunger, ktorému sa na rozdiel od Nikiho Laudu podarilo z vraku dostať von. **Lauda utrpel vážne popáleniny tváre a nadýchal sa horúcich toxických splodín**. Už o 42 dní, po dvoch premeškaných pretekoch, zajazdil Lauda Veľkú cenu Talianska a skončil na štvrtom mieste s krvácajúcimi ranami. Nasledovalo množstvo operácií a transplantácií kože.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.