Limuzína v koži SUV: Nová Trieda GLS je drahokam na kolesách

Nový Mercedes-Benz GLS: fotky a kľúčové informácie
Vydané  Text: 

Vylepšená Trieda GLS sa predstavila na autosalóne v New Yorku a do showroomov v Európe sa dostane až koncom roka 2019. Automobil sa vyrába v Alabame v meste Tuscaloosa a je súčasťou sedemčlennej rodiny SUV-čiek, medzi ktorými tróni na pozícii top modelu. Triedu G síce tiež zaraďujeme do tejto rodiny, ale tá svojím charakterom zásadným spôsobom vytŕča z radu. Novinka je väčšia v každom smere, celková dĺžka sa v porovnaní s predchádzajúcou verziou zväčšila o 77 mm (5 207 mm), šírka o 22 mm (1 956 mm) a rázvor kolies výrobca natiahol o 60 mm (3 135 mm). Viac priestoru si užijú predovšetkým pasažieri na treťom rade sedadiel. Všetky tri rady majú elektrické polohovanie a ak sa zadný rad celkom sklopí, v Triede GLS sa sprístupní nákladný priestor s kapacitou až 2 400 litrov. Prvýkrát Mercedes ponúka možnosť vybaviť druhý rad iba dvojicou individuálnych sedadiel, kedy sa konfigurácia vozidla mení na šesťmiestnu.
Keď o Triede GLS hovoríme ako o limuzíne Triedy S v SUV kabáte, nie je to náhoda. Veď ju tak prezentuje aj samotný výrobca a zdôvodňuje to nielen vysokou mierou komfortu a veľkorysým priestorom pripraveným pre vodiča a pasažierov, ale aj technologickou vyspelosťou. Palubný počítač využíva inteligentný systém MBUX, zadní pasažieri majú k dispozícii 11,6-palcové obrazovky pre prehrávanie multimédií, s balíčom Rear Comfort Plus môžu mať pasažieri aj vlastné tablety, tretí rad sedadiel má vlastný klimatizačný systém, klíma ako taká je 5-zónová (za príplatok).
Zaujímavosťou novej Triedy GLS je jej aerodynamika, veľké SUV kladie vzduchu iba veľmi malý odpor, cd 0,32 – predchodca mal cd 0,35. Zvláštnu pozornosť výrobca venoval aj spôsobu, akým prúdi vzduch „pod kapotou“, čo sa však prejavuje nielen na dynamike, ale aj na akustickom komforte počas jazdy vyššími rýchlosťami. Všetky benzínové motorizácie sú vybavené viac či menej výraznou elektrickou podporou, napríklad GLS 450 4MATIC ponúkne pohon všetkých kolies, šesťvalcový motor a 48-voltový elektrický systém. Spoločný výkon hnacích sústav dosahuje max. 270 kW (367 k) a max. krútiaci moment 500 Nm. Systém EQ Boost dokáže počas krátkeho časového úseku pomôcť akcelerácii výkonom do 16 kW (22 k) a 250 Nm krútiaceho momentu.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.