Nové Volvá si budú medzi sebou posielať údaje o klzkých cestách

Volvo vyzýva ostatné automobilky, aby začali na podobných projektoch pracovať tiež.
Vydané  Text: 

Značka Volvo sprístupňuje svoju revolučnú technológiu prepojenej bezpečnosti naprieč celou Európou. Ide o ďalší krok v rámci jej ambícií zlepšovať bezpečnosť cestnej premávky. Technológia umožňuje vozidlám značky Volvo komunikovať medzi sebou a upozorňovať vodičov v okolí na nebezpečenstvo klzkej vozovky a ďalšie riziká prostredníctvom cloudovej siete. Upozornenie na výstražné svetlá a upozornenie na klzkú vozovku boli prvý raz uvedené na trh v roku 2016, keď sa predstavili vo vozidlách Volvo série 90 vo Švédsku a Nórsku. Od budúceho týždňa budú tieto bezpečnostné funkcie k dispozícii vodičom vozidiel Volvo v celej Európe. Na všetkých nových automobiloch značky Volvo od modelového roku 2020 sa dodávajú ako súčasť štandardnej výbavy a do vybraných starších modelov je možné namontovať ich dodatočne. Pri svojom uvedení na trh boli systémy spoločnosti Volvo Cars prvými svojho druhu v celom automobilovom priemysle. Keď akékoľvek nimi vybavené Volvo zapne výstražné svetlá, funkcia upozornenia na výstražné svetlá ihneď odošle signál všetkým vozidlám Volvo v okolí, ktoré sú k tejto cloudovej službe pripojené, a upozorní tak ich vodičov, aby sa vyhli možným nehodám. Zvlášť užitočné je to v slepých zákrutách a na hrebeňoch kopcov. Funkcia upozornenia na klzkú vozovku zasa zvyšuje informovanosť vodičov o aktuálnom stave vozovky a úsekoch, ktoré majú pred sebou. Anonymne totiž zhromažďuje informácie o stave vozovky od vozidiel, ktoré už daný úsek prešli, a včas upozorní vodičov na blížiaci sa úsek s klzkým povrchom.
Spoločnosť Volvo Cars uvedením týchto funkcií na celoeurópsky trh zároveň pripomína svoju pozvánku pre automobilový priemysel, aby sa k nej pridal a zapojil sa do spoločného vyžívania anonymných údajov súvisiacich s bezpečnosťou cestnej premávky medzi rôznymi značkami automobilov. Zdieľanie takýchto údajov v reálnom čase môže podľa Volva významne zvýšiť celkovú bezpečnosť cestnej premávky a je o to účinnejšie, o čo viac automobilov je prepojených.








Pokračujte na ďalší príspevok »



auto motor a šport č. 4/2024

Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé

      
  • auto motor a šport č. 4/2024

    Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé