Všetky autá v EÚ dostanú obmedzovač rýchlosti a rozšíri sa povinná výbava

Maximálna rýchlosť osobných automobilov by mala byť limitovaná a základná výbava áut by sa mala ešte zlepšiť.
Vydané  Text: 

Internetom sa aktuálne šíria správy o tom, že v Európskej únii bude platiť nové obmedzenie pre osobnú automobilovú dopravu a zavádzajú sa nové prvky základnej výbavy. Nové automobily predávané v Európe by mali byť povinne vybavené elektronickým obmedzovačom rýchlosti a ďalšími funkciami, ktoré zvýšia bezpečnosť na cestách i parkoviskách. V súčasnosti sú maximálne rýchlosti automobilov elektronicky obmedzované na 250 km/h, avšak mnohé osobné automobily bez športového vyladenia nedosahujú ani 200 km/h. Častokrát je to iba okolo 180 km/h. Problém môžu mať skôr ľudia, ktorí oceňujú vlastnosti športovo vyladených automobilov a došlo by k radikálnemu obmedzeniu zo súčasnej maximálnej rýchlosti, prípadne by sa kládol dôraz na dodržiavanie max. povolenej rýchlosti platnej v danom úseku. Princípom technológie obmedzovača ISA je, že cez systém kamier a GPS softvér načíta údaje o maximálnej povolenej rýchlosti v danom úseku a elektronika obmedzí výkon motora tak, aby vodič nemal možnosť jazdiť príliš rýchlo. Ako sa to prejaví v praxi, o tom zatiaľ môžeme špekulovať. Mimo špecializovaných okruhov a uzatvorených komunikácií síce ani športové vozidlá nemôžu jazdiť rýchlejšie ako 130, 90, resp. 50 km/h, ale napríklad v Nemecku sú zavedené úseky diaľníc bez rýchlostného limitu. Ak by nové obmedzovače boli nastavené napríklad na 220 km/h, žiadny automobil by nemohol túto rýchlosť presiahnuť ani na diaľnici bez rýchlostného limitu. Európsky parlament avizuje, že povinnosť inštalovať nový obmedzovač rýchlosti zavedie do roku 2022 a do roku 2024 vstúpi do platnosti nariadenie o rozšírenej bezpečnostnej základnej výbave automobilov. Jedná sa o nasledovné bezpečnostné prvky: – inteligentné obmedzovanie rýchlosti automobilu ISA – pokročilé automatické núdzové brzdenie – systémy varovania pri opustení jazdného pruhu – zabudovaný detektor dychu proti riadeniu vozidla pod vplyvom alkoholu – varovanie pred únavou vodiča – pokročilé varovanie pred rozptýlením pozornosti vodiča – signalizácia núdzového zastavenia – cúvacia kamera alebo detekčný systém pri cúvaní – záznamové riešenie udalostí Prekračovanie maximálnej povolenej rýchlosti je údajne zodpovedných za 30 percent smrteľných dopravných nehôd, respektíve v uvedených 30 percentách incidentov zohrala rýchlosť významnú úlohu. Pre automobilky budú novinky znamenať väčšie investície, čo sa očakávane premietne aj do koncových cien cenovo dostupných automobilov.

Volvo obmedzí rýchlosť áut na 180 km/h: zisťovali sme podrobnosti a ako sa novinka dotkne Slovenska

Kedy bude nové obmedzenie platné na Slovensku a bude sa dať bezpečnostná funkcia deaktivovať?








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.