Tänak vybojoval pre TOYOTA GAZOO Racing v Mexiku druhé miesto

Ott Tänak z tímu TOYOTA GAZOO Racing WRT vo finiši Rely Mexiko vybojoval druhé miesto a udržal si tak svoje vedenie v bodovaní pretekárskych jazdcov svetového šampionátu rely FIA. Všetky tri vozidlá Toyota Yaris WRC sa vo vysiľujúcom podujatí na šotoline zaradili medzi osem najlepších.
Vydané  Text: 

Tänak sa v piatok ako vedúci jazdec šampionátu (prvýkrát vo svojej kariére vo WRC) skvele vyrovnal s menej výhodnou prvou štartovou pozíciou, v sobotu sa vyšplhal na úroveň pódiových umiestnení, a nakoniec v nedeľu štartoval len 2,2 sekundy na dohľad od druhého miesta. Túto pozíciu získal vďaka vyhranej rýchlostnej skúške, prvej z nedeľných troch, a svoju výhodu ešte zvýšil ďalším víťazstvom hneď v nasledujúcej ereske. Prerazenie pneumatiky zmarilo jeho šance na zisk bonusových bodov v Power Stage, ale druhé miesto si už udržal. Kris Meeke, ktorý podujatie na šotoline absolvoval s Toyotou prvýkrát, ukázal za volantom Yarisu WRC dobré výkony, dokonca v sobotu ráno krátko viedol, avšak utrpel defekt pneumatiky, čo ho stálo prepad v poradí. Do nedeľných pretekov vyrážal z pohodlnej piatej pozície a zámerne šetril obutie pred Power Stage, kde ako druhý najrýchlejší získal štyri bonusové body a najrýchlejší čas mu unikol iba o desatinu sekundy. Po opätovnom nástupe na podujatie v sobotu ráno po predchádzajúcej poruche elektroinštalácie sa Jari-Matti Latvala v predposlednej ereske dokázal vyšplhať až na siedme miesto. Pred poslednou rýchlostnou skúškou bol spoločne s navigátorom Miikkom Anttilom donútený k provizórnym opravám, ale nakoniec svoje vozidlo dokázali do cieľa dotiahnuť na ôsmom mieste.
**KONEČNÁ KLASIFIKÁCIA, RELY MEXIKO ** 1 Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC) 3 hod 37 min 8,0 s
2 Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +30,2 s
3 Elfyn Evans/Scott Martin (Ford Fiesta WRC) +49,9 s
4 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +1 min 27,0 s 
5 Kris Meeke/Seb Marshall (Toyota Yaris WRC) +6 min 6,2 s
6 Benito Guerra/Jaime Zapata (Škoda Fabia R5) +15 min 35,5 s
7 Marco Bulacia Wilkinson/Fabian Cretu (Škoda Fabia R5) +18 min 51,5 s
8 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +18 min 55,9 s
9 Dani Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +22 min 44,1 s
10 Ricardo Trivino/Marc Marti (Škoda Fabia R5) +30 min 13,8 s

**A čo bude nasledovať? ** Korzická rely, usporiadaná na úzkych a zakrútených cestičkách francúzskeho ostrova Korzika v dňoch 28. – 31. marca 2019, je prvým čisto asfaltovým podujatím sezóny. Jazdci musia byť maximálne v strehu kvôli dlhým horským ereskám lemovaným skalnými stenami a prudkými zrázmi, ale aj kvôli častým zmenám povrchu.
### Citácie **Tommi Mäkinen (šéf tímu)** „Pre jazdcov, technikov i mechanikov to bola veľmi ťažká rely, ale oproti predchádzajúcim dvom ročníkom sme sa tu veľmi zlepšili. S chladením neboli žiadne problémy a výkony boli veľmi dobré. Ott sa dobre a bez problémov vyrovnal s prvou pozíciou na trati, čo pre neho bola nová skúsenosť, a myslím, že zo situácie vyťažil maximum. Kris a Jari-Matti mali smolu, ale bojovali ďalej a získali celkom dobré body, čo nám pomohlo v šampionáte.“ **Ott Tänak (jazdec, vozidlo č. 8)** „Bol to dobrý víkend. Bolo to veľmi ťažké podujatie: náročné pre vozidlo, náročné pre obutie a náročné pre jazdcov za volantom. Myslím, že sme sa s tým vyrovnali dobre a som naozaj veľmi rád, že sme tým celým prešli bez chýb alebo problémov. Skutočne to ukazuje, ako silní teraz sme. Mal som defekt počas Power Stage, takže som s tým nemohol nič urobiť, ale prvé dve eresky boli dobré a podarilo sa nám dostať sa na druhé miesto. Je to dobrý rozjazd šampionátu s tromi pódiovými umiestneniami počas troch rely, a tak by bolo skvelé, ak by sme v tom dokázali pokračovať.“ **Jari-Matti Latvala (jazdec, vozidlo č. 10)** „Asi som ešte nikdy tak moc nebojoval o štyri body! Na konci druhej eresky dňa sme krytom olejovej vane narazili na nejaký kameň. Mysleli sme, že nebude možné v pretekoch pokračovať, ale povedal som, že sa v danej chvíli nesmieme vzdať. Kryt olejovej vane bol uchytený len napoly, takže som v Power Stage nemohol ísť rýchlo a do časovej kontroly sme dorazili neskoro, teda nám o štyri sekundy uniklo siedme miesto. Aspoň sa nám však podarilo dôjsť do cieľa. Tento víkend sa odohralo veľa vecí, dúfajme teda, že budúca rely bude o niečo pokojnejšia!“ ** Kris Meeke (jazdec, vozidlo č. 5)** „Boli sme na bezpečnom piatom mieste v celkovom poradí, takže sme na jednu stranu chceli toto miesto uchrániť, ale súčasne sme chceli tlačiť v Power Stage. V prvých dvoch ereskách som šetril obutie, čo bola, myslím, dobrá stratégia. Potom som všetko dal do Power Stage, ale stále som dbal na to, aby sme bezpečne došli a udržali piate miesto. Po defekte počas nášho vedenia to pre mňa bola náročná rely, ale odchádzať so 14 bodmi je stále dobré. Pre celý tím a pre šampionát továrenských tímov to bola veľmi solídna rely.“








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.