Aktuality

Škoda predstavila SUV kupé! Dostane sa do výroby?

Okrem sériového crossovera Škoda Kamiq sa na ženevskom autosalóne ukázal aj ďalší koncept zo série Vision s označením iV, ktorý je postavený na novej koncernovej platforme pre elektrické vozidlá MEB. Tú budú používať viaceré elektromobily koncernu VW, vrátane tých z Mladej Boleslavi. Áno, sériový elektromobil už automobilka vyvíja a časom by sa mohlo do výroby dostať aj podobné SUV kupé s agresívnym dizajnom.

Škoda Vision iV

Potvrdzuje to aj fakt, že nejde o prvú upútavku na elektrické SUV značky Škoda. Pred rokom sa verejnosti predstavil obdobný Vision E, ktorý máme ešte v čerstvej pamäti. Už vtedy sa o ňom hovorilo ako o konkurencii pre Teslu Model X. V čom je ale nový koncept Vision iV iný a prečo vôbec vznikol? Podľa nášho názoru ide čiastočne o prezentáciu upraveného dizajnového jazyka značky s cieľom priniesť do dizajnu škodoviek viac emócií. S týmto nápadom prišiel súčasný šéfdizajnér značky a Kabaňov nástupca, Oliver Stefani, ktorý chce nepochybne pretlačiť vlastný rukopis na nové modely značky Škoda.

Veľmi výrazným prvkom novej štúdie je horizontálna svetelná lišta, ktorá prechádza po celej šírke prednej masky. Nechýbajú LED-Matrix svetlomety a tradične využité prvky kryštalických štruktúr ako pri starších konceptoch. Dvere nemajú kľučky a otvárajú sa automaticky dotykom. Konvenčné zrkadlá boli v tomto prípade nahradené kamerami.

Škoda Vision iV

Interiér Vision iV vyznačuje hlavne absenciou stredového tunelu a vzdušnosťou na palube. Samotný displej infotainmentu stojí sa nad prístrojovou a podporuje ovládanie hlasom, presnejšie celými vetami alebo gestami. Auto navyše počíta aj s autonómnymi technológiami a pri samočinnej jazde bude možné predné stoličky otočiť smerom k zadným cestujúcim.

Pohon konceptu zabezpečuje dvojica elektromotorov, pričom každý sa stará o pohon jednej nápravy. Systémový výkon oboch motorov je udávaných 225 kW (306 koní). Akcelerácia z nuly na 100 km/h je otázkou 5,9 sekundy a maximálna rýchlosť sa odhaduje na limitovaných 180 km/h.

Škoda Vision iV

Kvapalinou chladená lítium-iónová batéria je potom klasicky umiestnená v podlahe vozidla a má kapacitu 83 kWh. Maximálny dojazd by mal byť na úrovni 500 kilometrov (podľa WLTP). Škoda pritom dodáva, že nabitie batérie na 80% jej kapacity je možné za 30 minút.

Foto: Rudolf Banecký

Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie