Škoda predstavila SUV kupé! Dostane sa do výroby?

Automobilka v Ženeve ukazuje, ako by mohla vyzerať elektrická budúcnosť značky.
Vydané  Text: 
Okrem sériového crossovera Škoda Kamiq sa na ženevskom autosalóne ukázal aj ďalší koncept zo série Vision s označením iV, ktorý je postavený na novej koncernovej platforme pre elektrické vozidlá MEB. **Tú budú používať viaceré elektromobily koncernu VW, vrátane tých z Mladej Boleslavi.** Áno, sériový elektromobil už automobilka vyvíja a časom by sa mohlo do výroby dostať aj podobné SUV kupé s agresívnym dizajnom.
**Potvrdzuje to aj fakt, že nejde o prvú upútavku na elektrické SUV značky Škoda.** Pred rokom sa verejnosti predstavil obdobný Vision E, ktorý máme ešte v čerstvej pamäti. Už vtedy sa o ňom hovorilo ako o konkurencii pre Teslu Model X. V čom je ale nový koncept Vision iV iný a prečo vôbec vznikol? Podľa nášho názoru ide čiastočne o prezentáciu upraveného dizajnového jazyka značky s cieľom priniesť do dizajnu škodoviek viac emócií. S týmto nápadom prišiel súčasný šéfdizajnér značky a Kabaňov nástupca, Oliver Stefani, ktorý chce nepochybne pretlačiť vlastný rukopis na nové modely značky Škoda. **Veľmi výrazným prvkom novej štúdie je horizontálna svetelná lišta, ktorá prechádza po celej šírke prednej masky.** Nechýbajú LED-Matrix svetlomety a tradične využité prvky kryštalických štruktúr ako pri starších konceptoch. Dvere nemajú kľučky a otvárajú sa automaticky dotykom. Konvenčné zrkadlá boli v tomto prípade nahradené kamerami.
Interiér Vision iV vyznačuje hlavne absenciou stredového tunelu a vzdušnosťou na palube. Samotný displej infotainmentu stojí sa nad prístrojovou a podporuje ovládanie hlasom, presnejšie celými vetami alebo gestami. **Auto navyše počíta aj s autonómnymi technológiami a pri samočinnej jazde bude možné predné stoličky otočiť smerom k zadným cestujúcim.** Pohon konceptu zabezpečuje dvojica elektromotorov, pričom každý sa stará o pohon jednej nápravy. **Systémový výkon oboch motorov je udávaných 225 kW (306 koní).** Akcelerácia z nuly na 100 km/h je otázkou 5,9 sekundy a maximálna rýchlosť sa odhaduje na limitovaných 180 km/h.
Kvapalinou chladená lítium-iónová batéria je potom klasicky umiestnená v podlahe vozidla a má kapacitu 83 kWh. Maximálny dojazd by mal byť na úrovni 500 kilometrov (podľa WLTP). Škoda pritom dodáva, že **nabitie batérie na 80% jej kapacity je možné za 30 minút.** *Foto: Rudolf Banecký*




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.