Dacia Duster má nový cenník aj motory! Koľko stojí s výkonom 150 koní?

Úlohu vrcholnej motorizácie modelu Duster prevzala úplne nová jednotka 1.3 TCe, ktorú Renault vyvíjal spoločne s automobilkou Mercedes-Benz. Áno, **pod kapotu Dacie pracuje rovnaký motor, aký môžete v súčasnosti nájsť aj v najmenších modeloch prémiovej nemeckej automobilky.** Ten je dostupný v dvoch výkonových verziách, a to s maximálnym výkonom 96 kW (130 k) alebo 110 kW (150 k). Aktuálne… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Úlohu vrcholnej motorizácie modelu Duster prevzala úplne nová jednotka 1.3 TCe, ktorú Renault vyvíjal spoločne s automobilkou Mercedes-Benz. Áno, **pod kapotu Dacie pracuje rovnaký motor, aký môžete v súčasnosti nájsť aj v najmenších modeloch prémiovej nemeckej automobilky.** Ten je dostupný v dvoch výkonových verziách, a to s maximálnym výkonom 96 kW (130 k) alebo 110 kW (150 k). Aktuálne sú nové motorizácie dostupné výhradne s pohonom prednej nápravy, časom by však mal pribudnúť aj pohon všetkých štyroch kolies. **Za najlacnejší Duster s novou motorizáciou si automobilka pýta 14 390 eur, vrcholná verzia s výkonom 110 kW (150 k) začína na čiastke 16 140 eur vo výbave Prestige.** Nové emisné normy pritlačili automobilku k zavedeniu filtra pevných častíc pre benzínové agregáty, ktoré môžete spoznať podľa označenia GPF. Zamrzieť môže aj fakt, že nové motorizácie nie sú dostupné s vydarenou automatickou prevodovkou, ktorú mal Duster ešte donedávna v ponuke. Počkať si musíme aj na plné technické informácie, v tabuľke Dacia zatiaľ neuvádza ani zrýchlenie z 0-100 km/h, ktoré by sa v prípade najsilnejšej verzie mohlo pohybovať na úrovni 9 sekúnd. **Ešte v priebehu tohto roka vypadne z ponuky aj atmosférická 1,6-ka s výkonom 84 kW (115 k), ktorej miesto preberie malý trojvalcový turbomotor 0.9 TCe** v dvoch výkonových verziách. Nespĺňa totiž najnovšiu emisnú normu Euro 6d-TEMP, a preto budú musieť výrobu atmosférického motora definitívne ukončiť. [KOMPLETNÝ CENNÍK TU](https://www.dacia.sk/content/dam/Dacia/SK/pdf/pricelists/new-duster-price.pdf)




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.