Na Dakare budú štartovať tri ohromné Toyoty Hilux

Vo vynovených Hiluxoch na Rally Dakar 2019 budú pretekať Giniel de Villiers a navigátor Dirk von Zitzewitz, Nasser Al Attiyah v tíme s Mathieuom Baumelem a Bernhard ten Brinke s novým pilotom Xavierom Panserim.
Vydané  Text: 

41. ročník Rally Dakar odštartuje 6. januára a celý sa uskutoční na území jednej krajiny – Peru. Tím Toyota Gazoo Racing SA na ňom predstaví najnovšiu verziu závodného Hiluxu – výsledok skúseností nazbieraných od prvého štartu tímu v roku 2012. V januári toho roku vyštartoval tím spoločnosti Toyota s tromi vozidlami modelu Dakar Hilux a obsadil 2. a 3. miesto.
### Kto bude jazdiť v tímoch? Jazdcov štartujúcich vo farbách Toyoty predstavili v Kapskom Meste počas Rallycrossových majstrovstiev sveta WRX na Killarney Raceway. Prvé dve posádky neboli prekvapením – vďaka nim sa Toyota umiestnila na druhom aj treťom stupienku víťazov na tohtoročnom Dakare. **Giniel de Villiers z JAR a Nemec Dirk von Zitzewitz** spolu jazdia už mnoho rokov, v roku 2009 dokonca Dakar vyhrali. Odvtedy už päťkrát stáli na stupienkoch víťazov ako pretekári Toyoty. De Villiers sa stal tento rok už po druhýkrát šampiónom South African Cross-Country Series, pričom za volantom Toyoty Hilux sedel spolu s navigátorom Dennisom Murphym.
Giniel de Villiers z JAR a Nemec Dirk von Zitzewitz
**Katarský pretekár Nasser Al Attiyah a jeho navigátor Mathieu Baumel z Francúzska** na tohtoročných pretekoch v Dakare obsadili druhé miesto. V uplynulom roku vybojovali aj svoj tretí (druhý v tíme Toyota) titul majstrov FIA World Cup for Cross-Country Rallies. K ich tohtoročným úspechom patrí víťazstvo na Rally Maroko. „Nová verzia Hiluxu je pravdepodobne najlepším vozidlom, aké som kedy viedol,“ povedal Al Attiyah po víťazstve v Maroku. ,,Bez problémov si poradí s ťažkým terénom a po každej modifikácii je čoraz lepšia.” **Holanďan Bernhard ten Brinke** sa pripojil k tímu Toyota Gazoo Racing SA v novembri 2017. V nadchádzajúcom ročníku Rally Dakar nahradí jeho doterajšieho navigátora Michela Périna **Xavier Panseri**. Ten sa v roku 2015 umiestnil v najslávnejších vytrvalostných pretekoch na treťom mieste. Spolu so svojim rodákom Bryanem Bouffierom vyhral aj Rally Monte Carlo a Rally Korziky. Panseri a Bernhard Ten Brinke budú v Dakare jazdiť po prvýkrát, no tento rok už spolu štartovali v Maroku.
Holanďan Bernhard ten Brinke a Xavier Panseri
### Ďalší vývoj dakarového Hiluxu Na tohtoročných pretekoch Rally Dakar štartovali jazdci Toyoty v Hiluxoch novej generácie, ktoré im zabezpečili dve miesta na stupienkoch víťazov. V priebehu celého roka vozidlá testovali a zdokonaľovali. Väčšinu testov Toyota zrealizovala v rámci šiestich kôl série pretekov South African Cross-Country, ktoré vyhrala v klasifikácii výrobcov. Ďalšou príležitosťou k zlepšovaniu bolo Rally Cross-Country Kataru a Rally Maroka. Zmeny zahŕňali okrem iného motor a zavesenie, zníženú hmotnosť vozidla a zlepšené rozloženie hmotnosti. „Použili sme atmosférický motor V8 z minuloročného modelu, prevodovku a väčšinu komponentov podvozku,” vysvetlil Glyn Hall, riaditeľ tímu Toyota Gazoo Racing SA. „Teraz máme lepšie odpruženie, silnejší motor a mnoho drobnejších zdokonalení, vďaka ktorým je vozidlo podstatne lepšie.”
Najdôležitejšou zmenou bolo použitie menšieho reštriktoru, ktorý má teraz 37 mm. „FIA sa neustále snaží vyrovnať výkony turbodieselov a atmosférických V8, ako je ten náš,” dodáva Hall. „Je to neustály proces jemného dolaďovania pravidiel, s ktorými žiadna strana nikdy nebude stopercentne spokojná, ale nemáme iné východisko, musíme sa prispôsobiť súčasným predpisom. Menší reštriktor pre nás nie je výhodný, ale keďže tohtoročná trať v Peru nestúpa do výšok, naše vozidlá by to mali zvládnuť.” Na druhej strane, väčšinu trate Rally Dakar 2019 tvorí mäkký piesok, čo veľmi zaťažuje motor Hiluxu a je nevýhodou tímu Toyoty. Rally sa začne aj skončí v hlavnom meste Peru – v Lime. Pretekári urobia obrovskú slučku v južnej časti krajiny a cieľovú čiaru dosiahnu 17. januára. „Niet pochýb, že Rally Dakar je veľmi náročný pretek,” uzatvára Hall. „Aj keď budúcoročná trasa bola ohraničená na jednu krajinu, budeme musieť čeliť mnohým výzvam súvisiacim s terénom, navigáciou a teplotami. Ale my milujeme výzvy a nevieme sa dočkať príležitosti zabojovať o víťazstvo.”








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.