
FIAT nedávno avizoval, že do roku 2021 celkom zanechá európsky predaj nových automobilov s naftovými motormi. Boli to silné a odvážne slová, pod ktoré sa podpísal sám Sergio Marchionne, dnes už zosnulý ex-šéf koncernu FCA.
Nové vedenie spoločnosti však narazilo na tvrdú realitu, ktorá by upustenie od najpopulárnejšej alternatívy k benzínu nepriala finančným plánom.

Automobilka napokon zvolila miernejší tón a na adresu naftových motorov sa vyjadruje rezervovanejšie, racionálnejšie a triezvejšie. K roku 2021 teda podľa najnovších vyjadrení neukončí predaj naftových pohonov a svojím spôsobom tak dáva dízlu ešte jednu šancu. Aj tá bude ale skôr bez perspektívy, bude iba zohľadňovať aktuálne dianie na trhu a reálny dopyt po týchto motoroch.
FIAT/FCA však začne s postupným ťažením v ústrety „čistejšej“ alternatíve k naftovým motorom, teda elektricko-benzínovým riešeniam - hybridom a plug-in hybridom.
Hybridy a plug-in hybridy schopné elektrického rozjazdu ponúkajú relatívne podobnú spotrebu paliva a rýchly nástup krútiaceho momentu, ktorý fanúšikova naftových motorov oceňujú najviac. Inovatívne motorizácie dostanú nielen modely od značky FIAT, ale aj pripravovaný crossover od Alfa Romeo či súčasné modely Ghibli, Quattroporte a Levante od Maserati.