Aktuality

FIAT zmenil logo a predviedol prvé SUV-kupé! Je kandidátom na najkrajšie auto roka

FIAT zažíva rušné časy. Ešte pred časom sa otvorene špekulovalo o tom, že koncern FCA odkúpi gigant Hyundai, nakoniec však Kórejčania neprejavili o taliansku automobilovú výrobu záujem. Potom k nám prišli zvesti o tom, že zamestnanci nesmierne trpia, pretože FCA sa rozhodlo finančne podporiť futbalový klub Juventus Turín, ktorý mal záujem kúpiť hráča Cristiana Ronalda, ale nemal naň peniaze. Koncern FCA platí každý rok na marketingové účely 126 miliónov eur za sponzoring, z čoho 26,5 milióna putuje priamo na účty futbalového klubu Juventus Turín, ale tentokrát už pohár trpezlivosti odborárov pretiekol a rozhodli sa zorganizovať veľký štrajk. Z avizovaného štrajku však nebolo nič, iba totálne fiasko, pretože sa doň zapojilo iba päť ľudí.

Medzičasom sa začali šíriť správy o tom, že FIAT zvažuje úplné zrušenie projektu Tipo a sústredí sa na výrobu štýlového modelu 500.

Nakoniec prišla nečakaná správa: zomrel Sergio Marchionne, šéf Fiatu. Vo veku 66 rokov. Generálny riaditeľ koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA) prišiel o svoj post iba niekoľko desiatok hodín pred svojou smrťou v čase, keď už blízky okruh jeho rodiny a kolegov verejnosti oznamoval, že to so Sergiom vyzerá veľmi zle. Postúpil údajne jednoduchšiu operáciu ramena, po ktorej sa jeho zdravotný stav dramaticky zhoršil a upadol do kómy.

Marchionne pritom ešte v júni tohto roka predstavil víziu koncernu do roku 2022, v ktorej počíta už aj s elektromobilitou, ktorú dovtedy skôr zosmiešňoval.

FIAT Fastback SUV-kupé (koncept 2019, Sao Paulo, foto: MOTOR1)

Marchionneho dedičstvo

S touto víziou súvisí aj koncepčný automobil Fastback, ktorý automobilka predviedla na autosalóne v Sao Paulo ešte pred dvomi týždňami. Tento model sa medzi ďalšími správami z auto-moto sveta skôr stratil, lenže nemôžeme ho len tak obísť. Jedná sa zrejme o najkrajšie SUV tohto roka a navyše má ambície stať sa reálnym produkčným modelom. Ak by sa tak stalo, úplne by model zmenil náš pohľad na značku FIAT ako takú.

V Brazílii je FIAT mimoriadne obľúbený a preto nové SUV-kupé cieli práve na tento trh. Koncepčný automobil stojí na podvozku veľkého pick-upu FIAT Toro. Ten nadväzoval na koncept s názvom FCC4 a hoci sa nemusel každému páčiť, za tri roky sa doba zmenila a dnes prijímame jeho vzhľad s pochopením.

SUV-kupé s názvom Fastback defacto kopíruje dizajnové princípy predných partií Tora, avšak nakladaciu plochu pick-upu nahradil plnohodnotným zadným interiérom a batožinovým priestorom, pričom strecha sa plynulo zvažuje až úplne dozadu. Z profilu preto automobil pripomína prémiovky BMW X6 alebo Mercedes-Benz GLE kupé.

Aké ale budú jazdné vlastnosti po tom, čo FIAT spraví kvázy prémiové SUV z pracovného auta, to si netrúfame odhadovať.

FIAT Fastback SUV-kupé (koncept 2019, Sao Paulo, foto: MOTOR1)
Hore koncept FIAT Fastback, dole existujúci pick-up FIAT Toro určený pre juhoamerický trh.

Nové logo FIAT

Zaujímavosťou je, že koncept obsahuje nové logo automobilky FIAT. Namiesto tradičného vyhotovenia: text v červenom ováli ohraničenom strieborným lemom, je logo tvorené výhradne textom FIAT.

Okrem vonkajšieho vzhľadu FIAT Fastback zaujme aj moderným interiérom, ktorý sa však na verejnosť dostal iba vo forme počítačovej vizualizácie. Fyzického prototypu automobilu sa pritom ľudia mohli dotknúť na autosalóne v Sao Paulo.

FIAT Fastback SUV-kupé (koncept 2019, Sao Paulo, foto: MOTOR1)

Výroba začne už o necelé dva roky!

Priam úžasne znejú odhady, že finálnej sériovej podoby by sa mal automobil dočkať už v roku 2020! Ako bolo spomenuté vyššie, bude cieliť iba na juhoamerický trh, respektíve ešte konkrétnejšie na Brazíliu. Nepochybujeme však o tom, že takýto dizajn esúvečiek by ocenili aj značky Maserati a Alfa Romeo, ktoré by tak mali nový atraktívnejší karosársky variant k svojim modelom Levante a Stelvio.

Prečítajte si aj:


Alfa Romeo aj Maserati spomaľujú výrobu. Stačilo, aby Čína zmenila jeden zákon, ktorý ohrozí aj ďalšie značky!

Erik Stríž


Z veľkej fúzie nebude nič: Hyundai nekúpi FCA

Erik Stríž


Osud značky Fiat je neistý! Skončí v zabudnutí ako Lancia?

Peter Orosz


Štrajk vo Fiate kvôli Ronaldovi skončil totálnym fiaskom. Odborári mali silné reči a žiadnu autoritu.

Redakcia


Erik Stríž
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

Test Renault ZOE druhej generácie: Najazdili sme viac, ako avizuje výrobca

Renault Zoe sa pred niekoľkými dňami dočkal zásadnej modernizácie. Tretia generácia priniesla nielen evolučne vylepšený zovňajšok, ale aj významne lepší interiér a tiež výkonnejšie akumulátory schopné zabezpečiť dlhší dojazd. My sme nedávno otestovali Zoe v jeho druhej generácii, ktorú budete aj naďalej vidieť v showroomoch a možno aj v bazároch. Stojí za to, aby ste začali zvažovať kúpu?