Veľká cena Brazílie: Skvelá jazda Maxa Verstappena a celková dominancia Mercedesu

Aj napriek tomu, že tohoročný víťaz seriálu Formule 1 bol známy už od predchádzajúcich pretekov, Veľká cena Brazílie priniesla zaujímavé a napínavé preteky.
Vydané  Text: 

Ferrari prišlo do Brazílie s úmyslom získať čo najviac bodov a zabojovať o titul v pohári konštruktérov, ktorý sa im počas predchádzajúcich pretekoch vzdialil až na 55 bodový rozdiel. Lewis Hamilton s tímom Mercedes ale mali iné predstavy. Motivovaný ziskom majstrovského titulu boli pripravený zavŕšiť sezónu dokonalým triumfom. V kvalifikácii dominovali jazdci tímov Mercedes a Ferrari, nasledovaný Red Bullom a zvyškom štartového poľa. Kvalifikácia Sebastiána Vettela sa nezaobišla bez incidentu. Počas kontroly hmotnosti monopostu, vďaka svojej netrpezlivosťi a snahe dostať sa čo najrýchlejšie do boxov na výmenu pneumatík, poškodil váhy. Za tento incident dostal len napomenutie a pokutu vo výške 25 000 EUR, keď traťový komisári prijali jeho vysvetlenie, že nešlo o úmyselný akt. Aj napriek tomu, bol Sebastián Vettel schopný zajazdiť v kvalifikácii výborný čas a postaviť sa do prvej línie na štarte nedeľňajších pretekov vedľa víťaza kvalifikácie Lewisa Hamiltona. Táto Pole Position mala pre Hamiltona osobitný význam, na čelo štartového poľa sa postavil po **stýkrát** vo svojej kariére.
Samotné preteky priniesli **vynikajúcu jazdu talentovaného Maxa Verstappena z Red Bullu**, ktorý sa zdal byť na ceste za víťazstvom. Ale incident a kontakt s o kolo pomalším Estabanom Oconom z tímu Force India, umožnili Lewisovi Hamiltonovi prevziať vedenie v 44. kole a udržať si ho az do konca pretekov. Valtteri Bottas, tímový kolega Hamiltona, tiež ukazoval skvelú formu a kvalitnú jazdu a väčšinu pretekov strávil súbojmi o tretiu pozíciu s Kimi Raikkonenom a Danielom Ricciardom. Verstappen nakoniec skončil druhý v cieli, kde svojou fyzickou konfrontáciou so Estabanom Oconom vyjadril názor na zrážku, ktorá ho pripravila o víťazstvo. Komisári Veľkej ceny Brazílie ale nenašli veľa pochopenia pre jeho správanie a patrične ho odmenili trestom v podobe nutnosti odpracovať dva dni verejnoprospešných prác v najbližšej dobe.
Celkové desiate tohtoročné víťazstvo Lewisa Hamiltona prispelo k tomu, že tím Mercedes získal dostatok bodov a zabezpečil si víťazstvo aj v pohári konštruktérov v sezóne 2018, celkovo piate v poradí. Mercedes, je po Ferrari, len druhým tímom v histórii ktorému sa to podarilo a potvrdil tým celkovú tohtoročnú dominanciu a neporaziteľnosť v súťaži tímov od roku 2014, od začiatku éry hybridných V6 motorov.
### Incident Verstappen / Ocon po pretekoch: ### Sumár pretekov: Zdroje: Info: formula1.com Foto: Instagram, Twitter, YouTube, RedBull, Mercedes








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.