Porsche Macan po facelifte vylepšil detaily a dostal nové motory

NAŽIVO Z PARÍŽA: Porsche na autosalóne predviedlo modernizovaný Macan s inovovaným infotainmentom a novou technikou pod kapotou a na podvozku.
Vydané  Text: 

### SUV Porsche Macan sa na autosalóne v Paríži objavilo v atraktívnom striebornom a modrom vyhotovení Miami Blue s modernizovaným zovňajškom, infotainmentom, novou technikou pod kapotou i na podvozku. Facelift populárneho SUV-čka už tradične neprináša žiadne zásadné a dramatické inovácie, uberá sa v šľapajách postupnej evolúcie a vylepšovania detailov. Preto môže byť novinka trocha prehliadaná, najmä v aktuálnom spektre úplne nových modelov ostatných automobiliek. Faceliftu ale nemožno uprieť zlepšenie vzhľadu, Macan je ostrejší a pôsobí ešte športovejším dojmom – nech si pod týmto pojmom predstavíte čokoľvek.
Na predných svetlometoch našla uplatnenie technológia Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus), ktorá je však stále príplatková. Svetlomety sú ale už v sériovej výrobe LED-kové.
### Modernejší infotainment s predvoleným prístupom na internet V interiéri sa inovácií dočkal infotainment s platformou Porsche Connect Plus, softvér je postavený na novom systéme Porsche Communication Management (PCM). Displej s uhlopriečkou 10,9 palca narástol v porovnaní s predchodom o bezmála štyri palce, pracuje s rozlíšením Full HD a je dotykový. Už v základnom variante ponúkne kompletnú konektivitu a tiež systém Porsche Connect Plus s pripojením navigácie na sieť LTE (4G). Ponúkne tiež palubné Wi-Fi a pripojenie na cloud here.
### Menšie objemy, viac výkonu Veľkou novinkou faceliftovaného Macanu je už dávnejšie avizované zanechanie naftových motorizácií pre Macan, v jeho ponuke sa preto objavuje trojica výkonných benzínových agregátov. Ide o **dvojlitrový preplňovaný štvorvalec s filtrom pevných častíc**, najvyšším výkonom **180 kW (245 k)** a maximálnym krútiacim momentom 370 Nm. Ponúkne modernizovanú geometriu vnútorných spaľovacích priestorov a bude predstavovať základnú motorizáciu. Tento štvorvalcový motor je štandardne kombinovaný s dvojspojkovou prevodovkou PDK so 7 stupňami. Z nuly na 100 km/h nový Macan vyštartuje v priebehu 6,7 sekundy a ručička tachometra sa zastaví až pri rýchlosti 225 km/h. Pre **Macan S** je vyhradený šesťvalec z Panamery so zdvihovým objemom tri litre s maximálnym výkonom **261 kW**. **Porsche Macan Turbo** dostane modernizovaný **2,9-litrový V6 twin-turbo s maximálnym výkonom 324 kW**, ten nehradí doteraz používaný 3,6-litrový agregát s výkonom 294 kW. Jedná sa o pohonnú jednotku príbuznú s motorom z Audi RS 4.
Inovácie podvozka sa prejavujú na jazdnej dynamike a zvýšenom komforte pre pasažierov. Nový Macan má vzadu a vpredu odlišné veľkosti pneumatík, čo je typické pre športové vozidlá, ale nie pre SUV. Vďaka rozdielnym pneumatikám vie automobil lepšie využívať dispozície inteligentného pohonu všetkých kolies Porsche Traction Management (PTM). Kolesá majú priemer od štandardne dodávaných 18-palcových až po 21-palcové.
Vo fotogalérii k článku od nášho dopisovateľa Ruda Baneckého nájdete fotografie celej expozície značky Porsche, ktorá návštevnívkov parížskeho autosalóna upútala nielen výstavou nových a aktuálnych modelov, ale aj tých historických. Zdôraznil by som tiež **Porsche 911 Speedster**, ktorý sa vyrobí a predá v limitovanom počte 1 948 exemplárov. Nech sa páči, vstúpte do galérie:




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.