Spoznávame automobilku Vinfast, predviedla modely LUX A2.0 a SUV LUX SA2.0

NAŽIVO Z PARÍŽSKEHO AUTOSALÓNA: Vietnamská značka odhalila krásnu limuzínu a SUV, má s nimi obrovské plány.
Vydané  Text: 
### Na parížskom autosalóne zažili premiéru aj modely LUX A2.0 a LUX SA2.0 od značky Vinfast. Nič vám názov tejto automobilky nehovorí? V skutočnosti nie je ani automobilkou, ale skôr úpravcom vozidiel známej nemeckej značky.

Foto: Rudo Banecký Automobily značky Vinfast boli pre mnohých návštevníkov parížskeho autosalóna prekvapením. Vietnamská značka neznáma aj fanúšikom motorizmu. Jej modely sú v skutočnosti prestavanými BMW, čo si nepochybne všimnete po lepšom preskúmaní karosérie, predovšetkým profilu a zadných partií. Na kredite značky pridáva fakt, že dizajn pochádza z legendárneho talianskeho dizajnérskeho domu **Pininfarina** a dodávateľmi ďalších riešení sú spoločnosti ako Bosch, Magna či Siemens.

Limuzína VINFAST LUX A2.0 postavená na základoch BMW (foto: Rudo Banecký, Autosalón Paríž 2018)
SUV VINFAST LUX SA2.0 postavené na základoch BMW (foto: Rudo Banecký, Autosalón Paríž 2018)
Oba prestavené modely sú poháňané 2-litrovým preplňovaným benzínovým motorom BMW N20 s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF. Východzím výkonom limuzíny i SUV je **170 kW a krútiaci moment 350 Nm**, limuzína A20 ponúka aj lacnejší variant s maximálnym výkonom 130 kW a 300 Nm. Stále sa jedná o veľmi pôsobivé čísla. Limuzína A2.0 má **pohon výlučne zadných kolies**, v SUV SA 2.0 je k dispozícii okrem zadného pohonu aj **4×4**.
Interiér už na prvý pohľad pripomína BMW.
**Interiér vozidiel bol prepracovaný**, spojitosť s modelmi BMW naďalej nachádzame v celkovom charaktere kokpitu. Zmenami prešiel volant, digitálny prístrojový panel a tiež centrálny displej, ktorý nám však do interiéru akosi neladí. Podobá sa na mutlimediálne displeje, ktoré nachádzame v nových modeloch značky Renault.
Limuzína VINFAST LUX A2.0 postavená na základoch BMW (foto: Rudo Banecký, Autosalón Paríž 2018)
SUV VINFAST LUX SA2.0 postavené na základoch BMW (foto: Rudo Banecký, Autosalón Paríž 2018)
Značka Vinfast nie je vo svete mobility novinkou. V minulosti držala licenciu na prestavbu malého kompaktného hatchbacku od značky Opel, aktívne pôsobí na poli mestskej elektromobility. Plány vietnamskej spoločnosti sú pomerne veľkolepé: chce predávať 500-tisíc automobilov a milión elektrických skútrov ročne do roku 2025, okrem toho plánuje výrobcu čisto elektrického autobusu. Aby tieto ciele spoločnosť dosiahla, prizvala do svojich radov odborníkov zo západu, napríklad bývalého dizajnéra General Motors Davida Lyona, ďalej Britsa Kevina Fishera ako šéfa vývoja vozidiel, Roya Flecknella pre plánovanie výroby a jej manažment či Austrálčana Shauna Calverta, ktorého najala ako viceprezidenta výroby.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »