Úchvatné SP1 a SP2 Monza kraľovali stánku Ferrari, prinášame vlastné fotografie

Nemá čelné sklo a zrýchľuje za 2,9 sekundy! Toto je Svätý grál každého fanúšika štyroch kolies!
Vydané  Text: 
* **Ferrari Monza SP1 je najnovší roadster/spider talianskej automobilky**; * **odvodený model Monza SP2 ponúkne priestor aj pre spolujazdca**; * **automobilky nadväzujú na legendárne modely 166 MM (1948) Barchetta, 750 Monza a 860 Monza**; * **počet vyrobených kusov je už dnes limitovaný**. Nič krajšie dnes zaručene neuvidíte. Talianska značka Ferrari po predčasnom úniku fotografií oficiálne predstavila dva úplne nové modely, ktoré plánuje vyrobiť iba v limitovanej sérii. Modely Monza SP1 a SP2 ponúkajú mimoriadny zážitok z jazdy vďaka svojmu dizajnu, konštrukcii, posedu a motoru. My sme ich mali možnosť vidieť na autosalóne v Paríži, prinášame vám autentické fotografie z expozície Ferrari.
Dva nové roadstery sa líšia počtom miest na sedenie – SP1 ponúka miesto iba pre vodiča, SP2 má aj sedadlo pre spolujazdca. SP1 má z tohto dôvodu prekrytovanú väčšinu interiéru, ktorá v SP2 otvorená. V oboch modeloch chýba čelné sklo, sú typické dlho prednou kapotou, nízkym profilom a výrazne estetickou siluetou. Verzia pre dvoch pasažierov má vzadu dvojicu výrazných „plutiev“, zatiaľ čo SP1 ju má iba jednu a umiestnenú asymetricky na ľavej strane.
Podľa Ferrari bolo cieľom dizajnérov priblížiť sa ku skúsenosti, ktorú zažívajú piloti monopostov F1, preto kokpit vodiča obklopuje a nedáva mu veľa priestoru na komfort. Prioritou bolo čo možno najintenzívnejšie spojenie vodiča s jeho autom. Zaujímavosťou je, že svoj priestor v interiéri našla aj stredová konzola s početnými ovládačmi a tlačidlami, avšak schovaná pod masívnym stredovým pozdĺžne vedeným rámom karosérie. Srdcom noviniek je najvýkonnejší motor, aký kedy v Maranelle vyrobili – 810 cv V12. Dvanásťvalec umožňuje spiderom rozbehnúť sa z pokona na rýchlosť 100 km/h už za 2,9 sekudy, rýchlosť 200 km/h dosiahne za 7,9 sekundy. Ručička tachometra sa zastaví až pri rýchlosti 300 km/h.

Motor má impozantné technické údaje:
**Zdvihový objem** 6496 cm3
**Maximálny výkon** 603 kW (810 k) pri 8500 ot./min.
**Maximálny krútiaci moment** 719 Nm pri 7000 ot./min.

Vozidlo s dĺžkou 4 657 mm a šírkou 1 996 mm je vysoké iba 1 155 mm a váži 1 500 kilogramov. V prípade dvojmiestnej verzie sa k hmotnosti pripočítava ešte 20 kilogramov navyše. Ferrari uvádza, že meranie spotreby a emisií ešte prebieha pod hlavičkom homologizácie, v skutočnosti však tento údaj absolútne nikoho nezaujíma.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.