Ako výrobcovia áut maskujú prototypy? Toto ste netušili!
Nová Toyota Supra sa na ceste prvýkrát objavila na kultovom Goodwood Festival of Speed. Samozrejme, športové kupé sme nemohli obdivovať v celej jeho kráse, pretože karoséria bola zakrytá dôkladnou kamuflážou. Ako sa výrobcom automobilov darí ukryť pred svetom skutočný vzhľad nových modelov?
Vydané Text: Tlačový servis


Umelé časti karosérie
**Práca na kamufláži sa veľmi často začína už vo chvíli, keď je hotová silueta nového modelu z hliny.** V tom okamihu sa pripravuje špeciálna ,,kombinéza” vybavená umelými časťami, ktoré zmenia tvar vozidla. ** Celok je navyše vyplnený penou a celý povrch auta pokrytý čiernym náterom, ktorý absorbuje infračervené svetlo.** Funkčnosť novej kamufláže otestovali najskôr na prototype Supra – modeli FT-1 a neskôr na športovej Toyote GT86. V záverečnej etape vznikli matné a lesklé vinylové panely, ktoré použili na fotografické testy v rôznych svetelných podmienkach. **Vysvitlo, že lesklý náter je pri prirodzenom osvetlení efektívnejší, preto výber padol na tento typ panelov.**

Test / Can-Am Origin a Pulse
Test Can-Am Origin a Pulse: Otázka charakteru
extra / Trojmestie
Gdansk, Gdyňa a Sopot
zahrievacie kolo / Ford Puma Gen-E