Prečo sú staré autá lepšie ako nové? Toto je 5 dôvodov!
Sú medzi nami ľudia, ktorí ani po dvoch desaťročiach neplánujú vymeniť svoje auto za nové. A my sa im nečudujeme! **Častokrát prezentujeme nové autá v dobrom svetle, no nie všetko je také ružové, ako sa na prvý pohľad môže zdať.** Aj preto sme sa rozhodli v krátkych bodoch vysvetliť, prečo sú staré autá v niektorých ohľadoch lepšie… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
Neosvetľovali vodičov
V dobe správne nastavených halogénových svetlometov sme nemuseli tak často bojovať s nepríjemným osvetľovaním ostatných vodičov. **Moderné LED-ky robia každému protiidúcemu vodičovi malé vyšetrenie očného pozadia, po ktorom sa musí jeho zrak spamätávať ešte niekoľko kilometrov.** Samostatnou kapitolou sú adaptívne svetlomety, ktoré v mnohých prípadoch nereagujú včas. Práve vtedy sú silné svetlomety pre okolie nebezpečné, pretože zasiahnutý šofér cestuje niekoľko sekúnd takmer naslepo.Ticho
**Dnešné autá v sebe ukrývajú výber najotravnejších zvukov na svete.** Nejde len o upozornenie na nezapnuté pásy, dnes vás auto buzeruje aj za otvorené dvere, kľúč v zapaľovaní, vybočenie z pruhu či nedostatok prestávok. **Presadnite do starého auta a okamžite začnete vnímať to ticho a slobodu v konaní za volantom.**Vychovali lepších vodičov
Na radarové tempomaty, stráženie mŕtvych uhlov či udržiavanie auta v pruhu môžete pri starých autách zabudnúť. **Aj vďaka tomu musel byť človek za volantom neustále v strehu a kontrolovať svoje okolie častejšie ako dnes.** Vodiči dokázali lepšie predvídať situáciu a reagovať na ňu rýchlejšie.Vyklápacie svetlomety
Tak s týmto musíte súhlasiť! Na stupnici od 0 do 10 si pri získavaní pozornosti okolia zaslúžia vyklápačky maximálny počet bodov. Aj keď nešlo o veľmi praktickú súčasť auta a mnohí majitelia zápasili so spoľahlivosťou, výsledný efekt stál určite za to. **Na takúto frajerinu však budeme musieť zabudnúť, pretože bezpečnostné štandardy chrániace chodcov už takéto svetlomety nedovoľujú.**Spoľahlivosť
Mnohí z vás nám do komentárov píšete o poruchovej elektronike a nespoľahlivých trojvalcoch, ktoré nič nevydržia. A viete čo? Máte pravdu! Časy predimenzovaných Mercedesov z 80-tych rokov sú dávno za nami. **Dnes otvárate šampanské, keď bez väčších problémov prekročíte hranicu 100 000 najazdených kilometrov.** Autá sa týmto priblížili k obyčajnej spotrebnej elektronike, ktorá je navrhnutá na určité krátke časové obdobie. **Môžu za to však aj emisné normy, ktoré výrobcov tlačia do výroby maličkých motorov s preplňovaním.**
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Pokračujte na ďalší príspevok »
AKTUALITA
Nový dizajnový jazyk značky Renault odhalený v novinke Symbioz!
Model je zameraný na širokú zákaznícku základňu, od rodín, až po firemné vozové parky.
Fúzia obľúbenej klasiky a moderných prvkov.História autopriemyslu
Rolls-Royce oslavuje 120 rokov na automobilovej scéne. Spoznajte príbeh tejto ikonickej značky
Rolls-Royce bola vždy značka luxusu, dnes nové modely stoja od 200-tisíc eur vyššie, pričom za špeciálne vyrobené exempláre sa platia desiatky miliónov.
Autopriemysel v Rusku
Rusi skutočne vyrábajú falošné Citroëny C5 Aircross, už mieria k zákazníkom
Je to škandál, aký nemá v histórii autopriemyslu obdobu. Napriek tomu zrejme Stellantis nemá dosť silné páky, aby Rusov zastavil.
Servis
Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?
Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.
Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie.Rozhovor
Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.Prestavujeme nový SUPERB COMBI: Ohromujúce funkcie, prepracované pohony aj skvelé detaily v interiéri
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Biznis
Hedin Mobility Group konsoliduje svoju maloobchodnú divíziu pod značkou Hedin Automotive
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.Spravodajstvo
Nový Renault Captur: Slovenské ceny, výbavy a podrobnosti o lacnom malom SUV
Renault Captur je šikovné nielen mestské vozidlo s dizajnom väčšieho SUV, hoci rozmerovo patrí k menším.
Nové MINI Aceman: premiéra značky výlučne na elektrický pohon
Úplne nové MINI Aceman ponúka dojazd až 406 kilometrov, pričom ceny začínajú od 37 115 EUR.
Čo nové výrobcovia do vozidla priniesli?Poradca
Agresívni policajti či konanie v medziach zákona?
Kedy vás policajti môžu zastaviť, aké sú ich kompetencie po zastavení a čo už je za hranou?